Spoločnosti, ktorú vlastní nemecký E.ON, sa nepodarilo správne vyškoliť a kontrolovať personál, ktorý tak podával zákazníkom nesprávne informácie. Uviedol to britský regulačný úrad Ofgem. Dodal, že ide o najväčšiu platbu zo strany energetickej firmy vo Veľkej Británii vôbec.
Odškodnenie dostane 330-tisíc domácností. Jeho výška bude v rámci balíka určeného na odškodnenie približne 35 libier. Generálny riaditeľ spoločnosti Tony Cocker uviedol, že táto chyba E.ON naozaj mrzí a chce, aby bolo jasné, že ju napravuje.
Od roku 2010 uložil Ofgem pokuty energetickým spoločnostiam za takmer 100 miliónov libier za porušenie rôznych pravidiel. Napríklad v decembri súhlasila firma RWE, že zákazníkom zaplatí 3,5 miliónov libier za nesprávne informácie, ktoré im podala v rokoch 2010 až 2012.
Firma E.ON pôsobí na Slovensku ako 40-percentný akcionár distribučnej spoločnosti Západoslovenská energetika.