Symbolický jeden frank. Toľko zaplatil v roku 1984 Bernard Arnault za Boussac, krachujúcu textilnú spoločnosť. Na tejto miniatúrnej akvizícii postavil Francúz za štyri dekády impérium LVMH, najväčší luxusný dom na svete s ročnými tržbami takmer 50 milárd eur. Tie sú viac než trikrát väčšie ako tržby najbližšieho rivala, skupiny Kering.

Mimoriadny úspech kolosu pripisuje Financial Times Arnaultovej nenásytnosti po vyjednávaní nových biznisov. Boussac miliardára lákal svojim klenotom, ikonickou značkou Christian Dior. Pod Arnaultovými krídlami sa stal uhoľným kameňom pre ďalšie akvizície.

V histórii domu LVHM, ktorý zahŕňa luxusné značky hodiniek, odevov, parfumov a kozmetiky i odevov, B. Arnaultovi len málokedy ušiel obchod, na ktorý si brúsil zuby. Pred dvadsiatimi rokmi prehral s Françoisom Pinaultom boj o Gucci. Ten si na talianskej značke vybudoval konkurenčný Kering.

Nevyšlo mu to ani o desať rokov neskôr s Hermés, kde sa mu podarilo potichu získať 17 percent akcií spoločnosti. Keď sa o tom dozvedela rodina Dumas, Arnaultovi už nepomohli reči o dobrých úmysloch a celú vec hlasno popohnali k súdu.

Vyhrával, kde iní strácali

Rok 2019 bol však pre LVMH viac než zlatým. Zatiaľ čo Versace si v lete 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa