Zisk amerického zábavného koncernu Walt Disney sa v 2. kvartáli (do 28. marca) prebiehajúceho fiškálneho roka prudko znížil. Dôvodom bola pandémia nového koronavírusu, ktorá mala negatívny vplyv predovšetkým na tržby v segmente zábavných parkov, rekreačných plavieb a spotrebiteľských produktov.
U alebo L? Ekonomiky sa otvárajú a odborníci skúšajú predpovedať budúcnosť
Čistý zisk v 2. kvartáli medziročne padol o vyše 90 percent na 460 miliónov dolárov (424 miliónov eur). Tržby sa vďaka boomu televíznych a streamingových služieb zvýšili o 21 percent na 18 miliárd dolárov. V uplynulom štvrťroku síce streamingová divízia prudko rástla vďaka novej služba Disney+, tá však tiež spôsobila zvýšenie nákladov, takže strata divízie sa viac než zdvojnásobila na 812 miliónov dolárov.
Divízia zábavných parkov, výletných lodí, hotelov a spotrebiteľských tovarov (Parks, Experiences and Consumer Products) zaznamenala pokles tržieb približne o 10 percent na 5,54 miliardy dolárov. V uplynulom roku na tento segment pripadlo 37 percent tržieb celého koncernu.