Medzi najziskovejšie automobilky sveta patrí juhokórejský Hyundai Motor. Vedenie automobilky to potvrdilo aj dnes prezentovanými výsledkami za prvý štvrťrok. Čistý zisk firmy medziročne vzrástol päťnásobne na rekordných 1,13 bilióna wonov (v prepočte jedna miliarda dolárov). Analytici na Wall Street oslovení agentúrou Bloomberg očakávali zisk o tridsať percent nižší. Automobilka nebola stratová od roku 2004.

K rastu ziskov najväčšej juhokórejskej automobilky pomáhali v posledných mesiacoch silnejúce predaje na trhoch v Číne, Indii, Európe, rastúce ceny jej áut a zvyšovanie trhového podielu v Spojených štátoch. Tržby Hyundaiu medziročne v prvom štvrťroku poskočili o dve pätiny na 7,45 miliardy dolárov.

Najpredávanejšími modelmi medzi zákazníkmi boli sedan Sonata a SUV model Tucson.

V prvom štvrťroku vzrástli celkové globálne predaje automobilky medziročne o viac ako tretinu, na 840-tisíc vozidiel. Na juhokórejskom trhu vzrástli tržby Hyundaiu za posledné tri mesiace o 30 percent.

Na domácom trhu podľa slov analytika z Dongbu Securities Yima Euna Younga automobilka zvýšila priemernú predajnú cenu za jedno vozidlo o 11 percent. Priemerná predajná cena automobilov exportovaných z Južnej Kórey sa zvýšila o trinásť percent.

V Indii Hyundai zvýšil v prvom štvrťroku predaje o 38 percent, na starom kontinente o štvrtinu a v Číne o desatinu. Na trhu v USA predaje Hyundaiu rástli o 16 percent, čo pomohlo automobilke podľa jej vedenia získať 4,4-percentný trhový podiel. V Indii patrí Hyundaiu 21 percent trhu, čo ho radí na druhé miesto po Maruti Suzuki, ktorá drží polovicu trhu s osobnými autami. Celosvetový podiel manažéri Hyundai Motor teraz odhadujú na 4,8 percenta, v minulom roku to bolo 4,7 percenta.

Kórejská automobilka na zahraničných trhoch profitovala aj z problémov japonských automobiliek, ktorých nižšie predaje mimo domácej krajiny oslaboval aj silnejúci japonský jen. Ten sa k doláru za posledný rok posilnil o päť percent a za posledné tri roky zosilnel o viac ako pätinu.

Foto na titulke - Hyundai