Bankrot vysvetlila finančnými dôvodmi a z nich vyplývajúcimi prevádzkovými problémami. V ostatnom čase letecké médiá prinášali informácie o sporoch medzi akcionármi, ich kritike spôsobu manažovania firmy a odvolaní generálneho riaditeľa.

Aigle Azur vznikla v roku 1946 a bola najstaršou povojnovou súkromnou francúzskou leteckou spoločnosťou. V roku 2012 v nej získal 49-percentný podiel čínsky konglomerát HNA Group, ktorému patrí aj sedem aerolínií v Číne, vrátane Hainan Airlines, jedného z desiatich najprestížnejších päťhviezdičkových svetových dopravcov.

Aktuálne mala Aigle Azur deväť airbusov, z toho dva na diaľkové linky, a lietala s výnimkou Brazílie a Číny zo štyroch francúzskych letísk do šiestich miest v Alžírsku, do niekoľkých ďalších afrických krajín a obsluhovala aj štyri portugalské letiská. Vlani prepravila 1,9 milióna pasažierov.

Aerolínie prerušenie letov označili na svojom webe ako dočasné, pretože chcú získať nových investorov a obnoviť lety. Viaceré médiá túto snahu označujú za problematickú. Český web Zdopravy.cz pripomenul, že to sľubovali v minulosti všetky krachujúce spoločnosti, ale nikomu sa obnova dopravy nepodarila. O sloty, umožňujúce lety z portugalských letísk, sa vraj uchádzajú Air France a lowcostové spoločnosti Vueling či Level, ktoré patria španielsko-britskému koncernu IAG.

Tento rok ukončilo vo svete činnosť už sedemnásť rôznych aerolínií, toľko, ako vlani za celý rok. Bola medzi nimi aj nemecká Germania, britská regionálna spoločnosť Fly BMI, ktorá lietala aj z Brna, či insolventné obrovské indické Jet Airways, ktoré mali 124 lietadiel a ďalších 227 mali objednaných.