Trh s jazdenými vozidlami má svoje špecifické pravidlá. Prináša so sebou premenné, ktoré pri kúpe nového automobilu nejestvujú, ako sú napríklad vek automobilu, najazdené kilometre či jeho história. Všetko sú to faktory, ktoré ovplyvňujú predajnosť a rentabilnosť vozidla.

Slovensko bolo spolu s celou strednou Európou v minulosti vnímané ako miesto, kde dožívali západoeurópske autá. Slovenskí vodiči sa kvôli výhodnej cene ulakomili aj na vozidlá, ktoré boli dávno za zenitom. Odvtedy došlo k zjavným zmenám nákupného správania slovenského zákazníka, ktorý sa síce stále riadi cenou, no za prestarnuté auto už nie je ochotný zaplatiť.

Tieto zmeny si všíma aj Karolína Topolová, generálna riaditeľka skupiny Aures Holdings prevádzkujúcej stredoeurópsku sieť autobazárov AAA Auto. Podľa nej sa aj slovenský zákazník učí nevnímať nižšiu cenu ako dominantný faktor, ale presúva ťažisko svojho dopytu na mieru opotrebovania, technický stav, typ vozidla či celkovú rentabilnosť vzhľadom na účel využitia. Úver na ojazdené auto pre neho takisto nie je žiadnou hanbou, nákup na splátky využíva takmer polovica zákazníkov spoločnosti.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa