O prácu prišlo okamžite niekoľko desiatok jej zamestnancov z bázy v Bratislave či inde vo svete. Ukončeniu činnosti predchádzalo niekoľkotýždňové obdobie, počas ktorého lietadlá nelietali a státím na letiskách vykazovali len stratu. Informovala o tom facebooková stránka Aviation Media.
Dôvody krachu nie sú známe, pravdepodobne ide o kombináciu viacerých faktorov. Firma je podľa finančných ukazovateľov dlhodobo v strate napriek tomu, že sa jej každoročne darilo generovať tržbu. Za rok 2018 ale spoločnosť skončila v strate 7,4 milióna eur, čo je najviac od jej existencie v roku 2013.
Ďalším dôvodom krachu je aj kríza, ktorý vlani postihla celý segment nákladnej leteckej dopravy. Dopyt po preprave nákladov minulý rok klesal najrýchlejšie od svetovej finančnej krízy, ktorá v leteckom priemysle kulminovala v roku 2009. Pokles dopytu tak postihol viacero menších cargo dopravcov, ktorých profitabilita je aj na malé odchýlky veľmi citlivá.
Firma vznikla v roku 2013 ako letecký startup, ktorý sa až do vlaňajšieho decembra živil prepravou nadmerného nákladu po celom svete. Štatutárom firmy je Igor Bondarenko, jeho spoločníkom v podnikaní je Andrej Goryjaško.
Otázne je, aký osud postihne lietadlá, ktoré spoločnosť vlastní. Ide o jediné dva Jumbo Jety, ktoré kedy niesli slovenskú imatrikuláciu OM. Jedno z nich sa v čase krachu spoločnosti nachádzalo v belgickom meste Liége, kde podstupovalo údržbu, druhé stojí na letisku v kazašskom meste Karaganda.
Spoločnosť mala vlani v novembri aj nehodu. Na letisku v Tel Avive došlo pri pristávaní k čiastočnému roztrhnutiu jednej z pneumatík podvozka, ktorej kusy poškodili trup lietadla, do ktorého urobili dieru. V roku 2017 sa zas pilotom spoločnosti Air Cargo Global podarilo v Hongkongu vojsť bez povolenia na vzletovú pristávaciu dráhu v čase, keď na nej štartovalo iné lietadlo. To muselo vzlet prerušiť.