Hra „Safety fun game“ bola medzi 1 500 zamestnancami vyhlásená 17. novembra, skončiť má 19. decembra. Odbory iniciatívu odsúdili, podľa ich názoru podporuje udavačstvo a je nevkusná.
Firma sa bráni, že jej cieľom je iba „prinútiť zamestnancov, aby venovali bezpečnosti väčšiu pozornosť“.
Za týmto účelom vedenie pripravilo „faux pas“ formuláre, do ktorých zamestnanec vyplní meno nadriadeného a bezpečnostné chyby, ktorých bol svedkom, povedal denníku zástupca odborovej organizácie CFDT Patrick Blervaque. Pridelené body sú odstupňované podľa pozície, akú páchateľ zaujíma vo firemnej hierarchii.
„Udávať ľudí za účelom získania bodov a darčekov je čudné,“ povedal denníku Alain Jeault z centrály odborového zväzu CGT. Obáva sa, že by sa z túžby po cene mohli objaviť falošné udania a že firma, hoci to popiera, hru zneužije na prepúšťaniu zamestnancov.
Rovnaký názor má Christophe Bocquet z odborového zväzu Force Ouvriére, podľa ktorého existujú iné spôsoby, ako obdarovať zamestnancov. Amazon je často kritizovaný za podmienky, v akých sú jeho zamestnanci nútení pracovať.