Priemerný Slovák si musí vyčleniť na potraviny väčšie percento svojej mzdy, ako je tomu v susedných krajinách, vrátane Rakúska. Globálne ekonomické ťažkosti sa oklamať nedajú, no ako sa zdá, pomyselný bič na Slovensku plieska akosi silnejšie. Prejavuje sa to aj v znižovaní kúpyschopnosti obyvateľstva, ktorú už evidujú aj predajcovia a pohotová analýza nákupného správania zákazníkov môže prispieť k eliminovaniu výraznejšieho dopadu na výšku tržieb.
Nadnárodné reťazce reagujú na situáciu nielen tým, že posilňujú svoje privátne značky – tejto téme sa TREND venoval v osobitnom článku.
Na Slovensku majú svoj vernostný program všetky celoplošné reťazce predávajúce potraviny. Väčšina ponúka okamžité zľavy na vybrané produkty, prípadne ich kombinuje so zbieraním bodov, ktoré sa premenia na zľavu neskôr alebo sa premietnu do podoby nákupných poukážok. Viaceré hlásia, že vernostné programy u nich využíva vyše milióna zákazníkov.
Coop Jednota ako jediná zatiaľ ponúka program, v ktorom zákazník nezískava žiadne okamžité zľavy. Pocíti ich až vo výplatnom termíne, kedy si môže na základe celkového objemu uskutočnených nákupov uplatniť tzv. odloženú zľavu. Tento formát vnímajú viacerí odborníci ako archaický. Billa pracuje, naopak, s konceptom okamžitých zliav pre zákazníkov vlastniacich vernostnú kartu. Tesco kombinuje okamžitú zľavu so zbieraním bodov za jednotlivé nákupy – tie sa následne transformujú na peňažné poukážky. Kaufland pracuje takisto s okamžitými zľavami a súčasne ponúka za nazbierané body kupóny či iné benefity. Reťazec Lidl ponúka účastníkom svojho vernostného programu zľavy v podobe kupónov na vybrané druhy tovaru.
Cenné dáta
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?