Popredná slovenská značka Muziker dlhodobo napreduje. Ruka v ruke s transformáciou firmy od predajcu sortimentu pre hudobníkov smerom k širšiemu portfóliu produktov pre šport a voľný čas idú aj finančné ukazovatele. Vlaňajšie tržby sa firme priblížili k 80 miliónom eur a čistý zisk k úrovni 1,5 milióna eur.

Vďaka dynamickému rastu vo virtuálnom priestore má navyše ambíciu zaradiť sa medzi slovenských technologických lídrov. Aj vďaka týmto faktom je Muziker nominovaný na ocenenie TREND Firma roka 2022.

Na snímke finančný riaditeľ spoločnosti Terichem Tervakoski, Ladislav Dulovič
Neprehliadnite

Výrobca zo Svitu kryje niektorými produktmi vyše polku dopytu na svete, vyrába aj na Ukrajine

Historické zlomy

Príbeh značky Muziker sa píše od začiatku deväťdesiatych rokov. Po revolúcii začali mnohí podnikaví ľudia voziť a predávať na Slovensku dovtedy často nedostupný či nepoznaný tovar. Dušan Karlik sa rozhodol pre hudobné nástroje, ktoré zastrešoval pod značkou GBM.

„Prvý zlom nastal, keď prišla možnosť distribuovať nástroje značky Yamaha. Chalani sa nebáli prísť na veľtrh v tričkách a džínsoch, posadiť sa pred Japoncov v sakách a povedať im, že chcú distribuovať ich značku. Párkrát im to nevyšlo, ale napokon sa dohodli,“ hovorí Bronislav Karlik, riaditeľ spoločnosti Muziker pre inovácie.

Nominácie TREND Firma roka 2022

Druhý podstatný prelom v histórii obchodu spôsobilo otvorenie nákupného centra Aupark v Bratislave. Spoločníci sa opäť nedali odradiť drahším nájmom a ešte pod značkou Music Planet tam otvorili najväčšie centrum hudobných nástrojov na Slovensku. Za krátky čas prišiel rebranding na dnes známu značku Muziker.

Široká expanzia

Nasledovala expanzia na český trh. Muziker otvoril svoju prvú zahraničnú pobočku v Prahe a čoskoro pribudli ďalšie v Ostrave, ale aj v Košiciach a Žiline. Tú bratislavskú napokon po dvadsiatich rokoch z obchodného centra presťahovali na novú adresu. Dnes sieť predajní Muziker tvoria štyri obchody v Česku a sedem na Slovensku. Internetový obchod obsluhuje zákazníkov vo vyše tridsiatke krajín vrátane Švajčiarska, Turecka a Balkánu. Chystajú sa aj do USA.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa