Marek už pri svojom prvom podnikateľskom pláne nenechal nič na náhodu. Hľadal spôsob, ako preraziť, a preto sa pustil do analýzy trhu. „Nápad bol jasný. Chcel som e-shop s nábytkom, pretože všetko, čo ma bavilo, som našiel v tomto odvetví. E-commerce, dopravu, sklad, vedenie ľudí a neustálu prácu s novinkami,“ spomína Marek, ktorý svoj e-shop Môj nábytok založil v roku 2013. Začínal sám doma za počítačovým stolom, dnes má už 25 zamestnancov a firma stále rastie.

Získavanie prvých zákazníkov si však vyžadovalo vlastnú stratégiu, nápaditosť a vytrvalosť. „Snažil som sa budovať klientelu hlavne cez referencie, no úplné začiatky boli cez Bazoš, kde sme predávali moderné sedacie súpravy. Skutočne nám predaje začali rásť od roku 2015,“ hovorí Marek. Z e-shopu sa mu podarilo vybudovať silnú značku a dnes je jeho jediným príjmom a činnosťou, do ktorej investuje všetku svoju energiu.

Iba kvalitné a overené kúsky

Výber nábytku, ktorý chce zákazníkom ponúkať, je pre úspešnosť firmy kľúčový. „Chcem, aby ľudia mali krajšie domácnosti a plnohodnotnejší život. Aby sa im po návrate do ich príbytku rozlial v duši dobrý pocit, že sú doma. Lebo dobro zvnútra sa potom šíri ďalej,“ ozrejmuje Marek svoj vzťah k tomuto priemyslu.

Kvalitné kúsky znamenajú spokojných zákazníkov, ale aj predajcov. Preto má zaužívaný postup pri získavaní nových dodávateľov. „Ak sme našli výrobcu, ktorý bol spoľahlivý, mal dobrý produkt a dobrú cenu, nasadol som do auta a išiel som na osobné stretnutie. Vždy sme si kúpili pár produktov od výroby, aby sme vedeli otestovať službu dodávateľa a kvalitu produktu,“ opisuje. Do predaja tak nábytok zaraďujú, až keď sú si istí, že je všetko v poriadku.

Ilustračné foto
Zdroj: Freepik

Pomôžu so zariadením domácnosti

Cenu zákazníka pozná každý dobrý biznismen, a preto sa o nich v e-shope Môj nábytok dobre starajú. Na webe nájdete napríklad blog s mnohými tipmi, ktoré môžete využiť pri zariaďovaní svojho príbytku. „Vďaka ľuďom sa nám darí neustále napredovať. Snažíme sa počúvať a získavať nové námety. Následne spracúvame to, o čom by sa ľudia chceli dozvedieť viac,“ vysvetľuje Marek.

Snaží sa však pomôcť aj prakticky. Keď sa napriek všetkým teoretickým poznatkom neodvážite nadizajnovať si byt sami, v jeho firme sa vždy nájde niekto, kto vie pomôcť. „Pri výbere alebo kombinácii viacerých štýlov môže vaša domácnosť pôsobiť chaoticky. Ak nie ste práve dizajnérsky typ, radi vám s výberom pomôžeme.“

Základ úspechu? Ujasnite si priority a majte ciele

Hoci sa môže zdať, že Marek počas svojej cesty nečelil žiadnym prekážkam, sám to vyvracia. „Keďže som trávil väčšinu svojho času v práci, najväčšou výzvou bolo pre mňa narodenie mojej dcéry Lilianky,“ prezrádza. Vtedy musel oddeliť pracovný život od rodinného a pochopil, že v živote je dôležité nastaviť si priority. „Rodina by mala byť vždy na prvom mieste.“

Univerzálna rada, ako uspieť vo svete biznisu, však podľa neho neexistuje. „Začínajúci podnikateľ by mal vždy vedieť, aké sú jeho ciele a plány. Vytvorte si ich v krátkodobom aj dlhodobom horizonte,“ vyzýva Marek s tým, že navyše sa nikdy nebál nových výziev, čo mohlo takisto prispieť k úspechu.

Výber partnerov v podnikaní je kľúčový

Základom pre Marekov biznis je prehľadný online obchod, ktorého technický chod nevyžaduje nadmerné úsilie a on sa môže sústrediť na samotný biznis. Preto si vybral Shoptet, ktorý dnes využívajú desaťtisíce podnikateľov. „Shoptet som si vybral už v roku 2013, a to najmä pre neustále novinky a skvelú podporu pri riešení akýchkoľvek požiadaviek,“ vraví. V podnikaní mu pomáha široká ponuka Shoptet doplnkov. Využívajú napríklad Brani Balič, ktorý pomôže s balením a expedíciou balíčkov, alebo Luigi’s box, vďaka ktorému zvýšili predaje. „Veľkou výhodou je aj helpdesk, kde dokážete veľmi rýchlo komunikovať a odstrániť problém s e-shopom,“ pochvaľuje si Marek. Sledujú aj Shoptet poradňu na Facebooku, kde nájdu vždy zaujímavé inšpirácie, alebo Shoptet univerzitu, ktorá poskytuje obrovské množstvo znalostí v oblasti e-commerce priamo od odborníkov.

Dôležitú úlohu v e-shope Môj nábytok zohrala aj digitálna agentúra Effectix, ktorá so Shoptetom spolupracuje. „Pre nás je Effectix pravou rukou v podnikaní,“ prezrádza Marek. Silnejúca značka by sa totiž len ťažko zaobišla bez premysleného a dobre spracovaného marketingu. „V našom prípade sme sa na odborníkov z Effectixu obrátili napríklad s kampaňami alebo SEO.“

Vedenie e-shopu pritom Mareka naučilo byť neustále v strehu a nikdy nepoľaviť v práci. Už dnes príjemný e-shop chce ešte zdokonaliť. „Chceme priniesť lepšie služby pre našich klientov a taktiež im pripraviť zážitok z nakupovania. Ďalším cieľom je expandovať do iných krajín,“ hovorí s úsmevom.

ZALOŽTE SI E-SHOP VĎAKA SHOPTETU AJ VY!

Ilustračné foto
Zdroj: Shoptet