Reťazec v rámci listu, ktorý adresoval všetkým svojim manažérom a zamestnancom v amerických pobočkách, informuje, že „každá osoba, ktorá vstupuje do našich priestorov vrátane terás či kaviarní, bez ohľadu na to, či spraví nákup, sa považuje za zákazníka“.

Doposiaľ platilo, že zamestnanci pobočky mohli o tom, čo spravia s neplatiacimi zákazníkmi, ktorí si prišli len tak sadnúť či použiť záchody, rozhodovať sami, uvádza britský portál The Guardian.

„Nechceme sa stať verejnými záchodmi, ale ideme spraviť správne rozhodnutie a dať ľuďom kľúč,“ dodal podľa denníka Wall Street Journal predseda spoločnosti Howard Schultz. Podľa nových zásad tak bude môcť v kaviarňach zostať ktokoľvek, kto sa nedopúšťa „rušivého správania“. Čo presne tento termín zahŕňa a ako sa bude postupovať v prípade porušenia, firma bližšie nešpecifikovala.

Reťazec tiež oznámil, že v blízkom čase zamestnanci absolvujú „antipredsudkové“ školenie. Zamestnanci rovnako dostali príkaz volať políciu iba v prípadoch, ak by hrozilo bezprostredné nebezpečenstvo zákazníkom či zamestnancom.

Na záchod môžete ísť aj bez objednávky, tvrdí Starbucks po afére s černochmi

Rashon Nelson a Donte Robinson, na ktorých zamestnanci Starbucksu zavolali políciu Zdroj: SITA / AP