Kým nemecký koncern Volkswagen rozohráva lobistickú a politickú hru, ktorej výsledkom majú byť vyššie dotácie, na európsku scénu sa čoraz výraznejšie tlačí iný hráč.

Čínsky elektromobilový gigant BYD sa čoskoro plánuje usadiť na starom kontinente. Dôvod je prostý, chce mať väčší dosah na európsku klientelu a s novom fabrikou byť priamo v centre diania pokiaľ ide o elektromobilitu a ekologickejšiu dopravu.

Podobne ako Volkswagen síce o mieste svojej budúcej fabriky ešte nerozhodol, z jeho zoznamu však postupne vypadávajú niektoré zvučné destinácie. Pokiaľ chce Slovensko ešte naskočiť na vlak elektromobility, malo by sa o podobné investície zaujímať výrazne viac.

Možno je dnes, na prahu politických zmien v krajine, najvyšší čas stabilizovať ekonomiku, prestať snívať o miliardových gigafabrikách Volkswagenu a pokúsiť sa o získanie investície jednej z najviac rastúcich technologických a automobilových spoločností na svete.

Čínsky BYD totiž nedávno prišiel s tvrdením, že z hry o svoju fabriku zrejme definitívne vylučuje Spojené kráľovstvo. Dôvodom je brexit a to, čo po ňom v krajine nastalo. 

Najväčší svetový predajca elektrických a hybridných áut, ktorého od roku 2008 podporuje americký investičný miliardár Warren Buffett, sa plánuje stať lídrom aj európskeho trhu. Pre svoje plány však potrebuje stabilnejšiu ekonomiku, než je dnes tá na ostrovoch.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa