Od inzercie na YouTube sa už v minulosti odvrátilo množstvo známych britských značiek, napríklad maloobchodný reťazec Marks & Spencer. Portál sa stal terčom kritiky kvôli zobrazovaniu reklám vo videách s homofóbnou či antisemitistickou tematikou.

Internetový gigant Google, ktorý je majiteľom portálu YouTube, sa tento týždeň za praktiky pri zobrazovaní reklamy ospravedlnil a sľúbil zmeny. „Rád by som sa ospravedlnil našim partnerom a zadávateľom reklamy, ktorých sa mohlo dotknúť, že ich inzercia sa objavila pri kontroverznom obsahu,“ povedal šéf európskej divízie podniku Matt Brittin.

Spoločnosť Johnson & Johnson vo štvrtok uviedla, že chce pozastavením inzercie na YouTube zabezpečiť, aby sa jej reklamy neobjavovali na kanáloch, ktoré podporujú „urážlivý obsah“. Niekoľko hodín po firme Johnson & Johnson oznámila zastavenie reklamy na YouTube rovnako JPMorgan. Tá je podľa aktív najväčšou bankou v Spojených štátoch a ročne vynaloží na marketing asi tri miliardy dolárov (2,78 miliardy eur), píše agentúra Reuters.

Portál YouTube je kľúčovým motorom rastu spoločnosti Google. Príjmy Googlu z reklamy na YouTube podľa výskumnej spoločnosti eMarketer dosiahli v minulom roku 5,58 miliardy dolárov (5,17 miliardy eur), napísala agentúra Reuters.