Čínsky technologický gigant Xiaomi napreduje míľovými krokmi aj v automotive. Po nedávnom oznámení o vývoji a výrobných plánoch prvého elektrického vozidla sa spoločnosti podarilo vyzbierať viac ako 100-tisíc objednávok.
Oznámil to riaditeľ a zakladateľ firmy Lej Ťün, ktorý už dávnejšie sľuboval revolúciu v smart autách. Zároveň dodal, že spoločnosť má ambície dotiahnuť sa na veľkosť americkej automobilky Tesla.
Čínsky výrobca smartfónov totiž najnovšie predstavil športový elektromobil s názvom SU7, ktorý plánuje čoskoro dodávať zákazníkom.
Raketový štart
Čínsky technologický gigant Xiaomi nedávno predstavil svoje vlastné elektrické auto a netají sa tým, že cieli na najvyššie priečky. Chce byť jedným z piatich najväčších automobilových výrobcov na svete.
Má na to svojskú a ambicióznu stratégiu. Nesľubuje cenovo dostupné vozidlá, ale zameria sa na prémiovejšiu klientelu, kde bude aj výkonovo konkurovať Tesle a Porsche.
Akcie Xiaomi si po ohlásení najnovších výsledkov firmy pripísali viac ako 15 percent, čo zvýšilo hodnotu spoločnosti na vyše päťdesiatpäť miliárd dolárov. Tým navyše prekonala aj hodnotu tradičných amerických automobiliek General Motors či Ford, hoci z veľkej časti ju v prípade Xiaomi stále tvoria telekomunikačné zariadenia.
Objednávky na nové vozidlá značky Xiaomi nateraz pochádzajú najmä z domácej Číny. Automobilový trh v Číne je totiž najväčší na svete, hoci pre startupy je náročné sa na ňom presadiť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?