Vznik britského Wizz Airu je reakciou maďarskej matky na očakávaný vývoj po brexite. V súčasnosti lieta z desiatich letísk v Spojenom kráľovstve do 74 miest, prevažne v Európskej únii. Patria medzi ne aj Bratislava, Košice a Poprad.

Ak by k zmenám nepristúpili, po brexite by ako maďarskej firme s veľkou pravdepodobnosťou zostali iba linky medzi Spojeným kráľovstvom a Maďarskom. Na väčšinu ďalších aktivít by už firma potrebovala zložité povolenia. To, že Wizz Air UK je britský subjekt, mu situáciu výrazne uľahčí.

Nová spoločnosť sídli v Lutone, kde má päť 180 a 230-miestnych vo Veľkej Británii oficiálne zaregistrovaných airbusov a tri stovky zamestnancov – manažment, pilotov, letušky a mechanikov. Do konca tohto roku flotilu rozšíri o tri ďalšie lietadlá a bude ôsmym najväčším britským leteckým dopravcom.

V Košiciach očakávajú, že britský Wizz Air na linke z Londýna nahradí maďarské lietadlá do konca mája a v krátkom čase sa tak stane v Poprade. Z Bratislavy do mimobritských destinácií budú naďalej lietať airbusy budapeštianskej matky.

Bežný cestujúci maďarské a britské lietadlá nerozozná. Majú rovnaké pomaľovanie, odlišujú sa iba vlajočkou na chvoste a registráciou. Maďarská sa začína na „HA“ a britská na „G“.

Wizz Air v ostatnom finančnom roku prepravil 29,6 milióna cestujúcich a súťaží s Norwegian Air Shuttle o tretie a štvrté miesto medzi najväčšími európskymi lowcostmi. Vo východnej Európe je jednotkou.