Firmy už v nedeľu oznámili, že rokujú o fúzii. Akcie oboch spoločností vďaka tomu v pondelok vyskočili o takmer 20 percent. Investori reagovali s nadšením na to, že nová firma bude mať sídlo v Kanade, čím Burger King ušetrí pri zahraničnej expanzii na daniach. Spojenie je podľa investorov veľmi výhodné aj zo strategického hľadiska.
Burger King bude môcť v spojení s Tim Hortons lepšie konkurovať spoločnosti McDonald‘s, ktorá dominuje na trhu rýchlych raňajok, a vďaka nižším daniam bude mať lepšie podmienky na rozširovanie siete v zahraničí. Pre Tim Hortons znamená spojenie s Burger Kingom možnosť výrazného rozšírenia v USA a ďalších krajinách. Obe značky zostanú v novej skupine oddelené.
Burger King s ústredím v Miami prevádzkuje v 79 krajinách sveta cez 13-tisíc reštaurácií, drvivú väčšinu cez franšízu. Tim Hortons má 3 588 reštaurácií v Kanade, 859 v USA a 32 v krajinách okolo Perzského zálivu. Burger King otvoril svoju prvú reštauráciu v Miami v roku 1954.