P&G kúpila Duracell v roku 2005 v rámci prevzatia spoločnosti Gillette, ktorá značku vlastnila od roku 1996. Americká firma zatiaľ zvažuje, či Duracell po oddelení predá, alebo z neho vytvorí nezávislú firmu s akciami obchodovanými na burze. Duracell, ktorého ročné tržby sa pohybujú okolo dvoch miliárd dolárov, je jednou z najväčších značiek, ktorej sa koncern zbavuje v rámci stratégie odpredaja majetku.

Finančný riaditeľ P&G Jon Moeller označil Duracell za „atraktívny“ podnik. Podľa agentúry AP ale dodal, že P&G sa chce zameriavať na aktivity, ktoré sú „ešte atraktívnejšie“.

Generálny riaditeľ P&G Alan Lafley začiatkom augusta oznámil, že spoločnosť sa v priebehu roka až dvoch zbaví viac ako polovice svojich značiek. Cieľom tohto plánu je zjednodušenie štruktúry a zrýchlenie rastu tržieb. Výrobcovi detských plienok Pampers alebo pracích práškov Ariel a Tide by po zmenšení portfólia malo zostať zhruba 70 až 80 značiek, ktoré majú najlepšie výsledky.

Čistý zisk P&G klesol za posledný štvrťrok na 1,99 miliardy dolárov zo 3,03 miliardy o rok skôr. Pokles odrážal vplyv jednorazových faktorov. Tržby spoločnosti sa znížili o 0,2 percenta na 20,79 miliardy dolárov.

Výsledky zodpovedali odhadom analytikov. Akcie P&G pred otvorením amerických búrz vykazovali nárast o zhruba dve percentá. Spoločnosť upozornila, že v tomto štvrťroku jej tržby a zisk výrazne ovplyvní silný kurz dolára.

P&G sa po vlaňajšom májovom návrate bývalého generálneho riaditeľa Alana Lafleya zamerala na obnovenie rastu ziskovosti a chce sa zamerať na najziskovejšie trhy a produkty.

Už v minulých rokoch spoločnosť predala napríklad značku arašidového masla Jif, značku kávy Folgers alebo lupienky Pringles. Teraz sa zameriava na redukciu značiek v segmente nepotravinárskeho spotrebného tovaru, kde sa jej zostava značiek počas rokov rýchlo rozrastala.

P&G, ktorá je tiež známa holiacimi potrebami Gillette alebo produktmi zubnej hygieny Crest, svoje výrobky predáva vo viac ako 180 krajinách sveta a továrne má v 80 krajinách.