Existujú dôvody myslieť si, že prevádzkovatelia riečnych výletných lodí sa z krízových situácií dokážu spamätať rýchlejšie ako klasické podniky sektoru horeca. Zatiaľčo mnohé hotely a reštaurácie bojujú o prežitie, popularita výletných lodí, ako sa zdá, vôbec neutícha.
Neutlmili ju ani roky v područí covidu a lodné spoločnosti môžu s jej pomocou ľahšie sanovať škody minulých rokov. Koncept turizmu, kde už samotná cesta je cieľom, sa už tradične teší veľkej obľube predovšetkým medzi dôchodcami z vyspelých krajín. Spoločnosti sa však snažia na svoje lode prilákať širší diapazón hostí, počnúc firemnými kolektívmi a končiac rodinami s deťmi.
Turizmus realizovaný prostredníctvom výletných lodí ma v porovnaní s mnohými živoriacimi hotelmi či reštauráciami významné špecifikum, v ktorom vidí konateľ spoločnosti Riseday Ivan Sivák jeden z hlavných faktorov popularity tohto typu cestovania. „Naša najväčšia výhoda je, že sa vieme odraziť od brehu a hotel hosťa všade sprevádza. Nemusí si znova baliť kufor, keď sa niekam presúva,“ hovorí.
Vlastný projekt
V roku 2019 sa v komárňanských lodeniciach začalo so stavbou oceľovej konštrukcie lode Albertina, ktorú si objednala spoločnosť Riseday. „Primárna idea vznikla, keď sme uvažovali nad tým, akým spôsobom by sme chceli rozšíriť našu flotilu z troch lodí na štyri,“ spomína I. Sivák na to, ako sa s kolegom dostali k myšlienke postaviť nové plavidlo.
Prvé totiž firma získala na operatívny lízing a ďalšie dve odkúpením a rekonštrukciou už používaných lodí. „Postaviť novú loď je, samozrejme, niečo úplne iné, pretože musíte splniť nové štandardy a certifikáty. Bola to hotová odysea,“ hovorí I. Sivák. Napriek tomu, že mnohé európske firmy si lodné oceľové konštrukcie nechávajú vyrábať v Srbsku, v Riseday sa rozhodli, že zákazku zadajú v Komárne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?