Volvo Trucks spolu s DHL Supply Chain vyskúšajú prvý hybridný kamión na svete. Osemnásťtonový kamión s naftovým motorom, ktorému sekunduje elektromotor by mal dosiahnuť očakávanú úsporu paliva okolo 15 percent, ako aj nižšie emisie a hluk. Kamión predstavili v anglickom Hatfielde a dva roky ho budú testovať v Londýne a okolí.
Kamión má podľa konštruktérov z Volva vynikajúce jazdné vlastnosti dané kombináciou točivého momentu elektromotora a naftového motora, ktorý je výsledkom paralelného hybridného systému. Elektromotor je poháňaný elektrinou z lithiumiontových batérií. Tie sa dobíjajú rekuperačným brzdením, ktoré zachytáva energiu do batérií vo vozidle. Elektrická energia je prostredníctvom elektromotoru využívaná k akcelerácii vozidla o 10 až 15 kilometrov za hodinu.
Ian MacAulay, Innovation Manager z oddelenia UK Fleet Engineering Services spoločnosti DHL Supply Chain, povedal, že DHL sa zaviazala zlepšiť do roku 2020 svoju efektivitu z hľadiska emisií uhlíka o 30 percent a nové technológie vozidiel a palív budú pri plnení tohto cieľa hrať kľúčovú úlohu. Dodáva, že si to vyžadujú aj ekologicky-zmýšľajúci zákazníci, a to najmä vo Veľkej Británií. DHL je najväčším poskytovateľom služieb v oblasti logistiky na svete. Podniká nielen v medzinárodnej expresnej, leteckej, námornej, cestnej a železničnej preprave, ale aj v zmluvnej logistike či medzinárodných poštových službách. Zamestnáva približne 300-tisíc ľudí a minuloročné tržby skupiny presiahli 46 miliárd eur.
Zdroj: dhl
Foto - DHL, ilustračné foto na titulke - Flickr.com