Čínsko-švédska automobilka Volvo Cars naďalej zápasí s klesajúcim dopytom po elektrických autách. Rastúca konkurencia čoraz viac ohrozuje jej ambiciózne plány na úplnú elektrifikáciu portfólia.

Do hry vstupujú aj najnovšie úmysly čínskej vlády obmedziť alebo pribrzdiť investície tamojších firiem v Európe. Krajina si tak chce zachovať lepšiu vyjednávaciu pozíciu v rokovaniach o budúcej podobe colnej politiky. To by sa mohlo výrazne dotknúť aj Slovenska.

Náročný rok

Volvo Cars čelí poklesu dopytu po elektromobiloch a tento nepriaznivý trend núti spoločnosť revidovať pôvodné ciele.

Predaj v treťom štvrťroku síce vzrástol o zhruba tri percentá na asi 173-tisíc vozidiel a elektrifikované modely (plne elektrické a plug-in hybridné vozidlá) tvoria už 48 percent celkového predaja, ale automobilka, vlastnená čínskou skupinou Geely, sa rozhodla znížiť plán rastu predaja vozidiel pre rok 2024. Z pôvodne plánovaných pätnásť percent na približne polovicu.

Zmena prichádza nielen uprostred inflačných tlakov, zvyšujúcej sa konkurencie, ale najmä pretrvávajúceho slabého dopytu po elektrických vozidlách v Európe.

Generálny riaditeľ Volvo Cars Jim Rowan otvorene priznal tieto problémy a poukázal na oslabenie, ktoré prinútilo Volvo pozmeniť aj budúcu stratégiu a zamerať sa viac na ziskové marže, než na rast objemov predaja vozidiel značky.

Tento prístup však kontrastuje s ambicióznymi cieľmi Volva, vrátane záväzku predávať do konca desaťročia výlučne elektrické vozidlá, čo je cieľ, ktorý sa teraz javí ako čoraz ťažšie dosiahnuteľný.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa