Na novej čisto elektrickej platforme MEB (modulárne elektrická stavebnica) tak v najbližšej dekáde bude stáť až 22 miliónov vozidiel koncernu oproti pôvodným plánom, ktoré hovorili o pätnástich miliónoch.
Značka je pod tlakom
Samotná značka Volkswagen, pod ktorú patrí aj Volkswagen Slovakia, však na stredajšej výročnej tlačovej konferencii vo Wolfsburgu jasne naznačila, že budúce technológie ako elektromobilita či digitalizácia si vyžiadajú oveľa väčší objem peňazí, ako si v minulosti naprojektovala. Kým pôvodne na obdobie rokov 2019 až 2023 odhadovala ich objem vo výške 11 miliárd eur, aktuálne sa odhad zvýšil na 19 miliárd eur.
Na to potrebuje VW ušetriť takmer šesť miliárd eur ročne do roku 2023. V krátkom čase ide už o druhý úsporný program zahŕňajúci aj prepúšťanie. Tieto kroky majú značke pomôcť dosiahnuť prevádzkovú maržu na úrovni šesť percent do roku 2022, čo je jej dlhodobý cieľ, aby bola schopná uniesť rastúce investičné náklady.
V uplynulom roku vplyvom prechodu na nový spôsob merania emisií WLTP a investícií do elektromobility značke VW klesla marža na 3,8 percenta z predvlaňajších 4,2 percenta. Značka VW je zodpovedná za polovicu celkových predajov koncernu a zamestnáva 185-tisíc zamestnancov z celkového počtu 650-tisíc ľudí.
Bude sa opäť prepúšťať
V rámci
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?