Leto v automobilovom biznise nie je o nič menej divoké než dovolenková sezóna na juhu Európy. V centre diania sa v ostatných týždňoch stihlo vystriedať hneď niekoľko veľkých hráčov. Azda najviac zarezonovali problémy jedného z tých najväčších.
Nemecký koncern Volkswagen a obzvlášť jeho rovnomenná značka si trúfali byť lídrom celosvetovej transformácie na elektrickú mobilitu. Realita je však taká, že Volkswagen ťahá v súčasnosti nepochybne za najkratší koniec.
Predaje elektromobilov z jeho portfólia nie sú dostatočné a jeho výrobné závody trpia nadkapacitou. V prípade niektorých modelov vyrábajú až o tretinu viac áut, než vedia predať.
Je to smutná realita, keďže Volkswagenu nemožno uprieť fakt, že stál v čele tejto zmeny a vytrvalo sa spoliehal na úspech elektromobility. Obrat v boji o kupujúceho ho môže stáť pomerne mnoho síl i peňazí.
Hrá vabank
Volkswagen čoraz viac stráca dominanciu v predajoch elektromobilov a hľadá spôsoby, ako zo začarovaného kruhu vystúpiť. Jeho dnešná pozícia ho dokonca najnovšie donútila minúť sedemsto miliónov dolárov v rámci investície do čínskeho startupu Xpeng.
Transakciou získa necelých päť percent v spoločnosti, prostredníctvom ktorej plánuje uviesť na čínsky trh minimálne dva nové modely na elektrinu s vlastným označením. Prvý by mal prísť na trh v roku 2026.
Aj táto dohoda je dôkazom rastúcej dominancie Číny v oblasti elektrických vozidiel vo svete. Hoci je stále marginálna, začína byť citeľným tŕňom nielen v oku Nemcov. Vlastne ňou už dávno je. Volkswagen je za rázcestím na ceste k úspešnej elektromobilite a pre túžbu po obrate začína hrať vabank.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?