Ako Volkswagen informoval, v septembri predal celkovo 904 200 vozidiel. V porovnaní so septembrom minulého roka to predstavuje rast o 9,2 percenta. Firme sa darilo najmä na nemeckom, ale aj širšom európskom trhu.

Práve tieto trhy zaznamenali v septembri 2018 výrazný pokles predaja áut. Vtedy totiž začala v Európskej únii platiť prísnejšia metodika merania spotreby (WLTP), ktorá bola reakciou na emisný škandál Volkswagenu.

Automobilky preto v letných mesiacoch ponúkli vysoké zľavy, aby sa áut, ktoré normy nespĺňali, zbavili. V dôsledku toho prudko vzrástol predaj v auguste. V septembri však zasa prudko klesol. V rámci jednotlivých trhov najvyšší rast predaja zaznamenal VW v septembri tohto roka v Nemecku.

Na domácom trhu zvýšila firma predaj o vyše 58 percent na 92 800 áut. Na celkovom európskom trhu predala spoločnosť 336 300 vozidiel. V medziročnom porovnaní to predstavuje rast o 31 percent. V Ázijsko-tichomorskom regióne predaj klesol o 0,8 percenta, na čínskom trhu sa však o 0,2 percenta zvýšil.

Firma predala v Číne v septembri 384 100 vozidiel. Naopak, v Severnej Amerike a najmä v USA predaj výrazne klesol. V Severnej Amerike predala spoločnosť medziročne o 9,9 percenta áut menej a v samotných Spojených štátoch klesol predaj Volkswagenu o 11,5 percenta na 48 900 vozidiel.