Elektrická náhrada kedysi najpredávanejšieho sedanu v Európe, modelu Volkswagen Passat, má byť odpoveďou rovnomennej nemeckej značky v boji s americkou Teslou.

Nový model ID.7 chce v tomto boji vytiahnuť tie najväčšie zbrane. Má však byť najmä začiatkom cesty Volkswagenu z hlbokej krízy.

Ako Passat bez čísiel

Koncern Volkswagen v posledných rokoch vložil desiatky miliárd eur do ambície stať sa svetovým lídrom na trhu s elektromobilmi. Úspech sa však stále nedostavil a, naopak, podľa nedávneho zistenia nemeckého denníka Handelsblatt spoločnosť vyrába podstatne viac áut, ako ich predáva.

Počet nových objednávok v prípade niektorých elektromobilov mal dokonca v niektorých prípadoch klesnúť údajne na nulu. Zmenou hry má byť nový model ID.7, v ktorom by Volkswagen rád videl priameho konkurenta Modelu 3 od americkej automobilky Tesla.

Aj preto si nateraz od médií vyslúžil prezývku Passat pre svet elektromobilov. Model Passat bol totiž svojho času najpredávanejším z portfólia značky Volkswagenu, hoci ten sa ho nakoniec kvôli elektrifikácii rozhodol v podobe sedanu zrušiť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa