V novej hale bude Volkswagen vyrábať karosérie športovo úžitkových vozidiel (SUV) Audi Q7, ktoré patria do výrobného portfólia bratislavského závodu.
V karosárni s dennou kapacitou 400 vyrobených karosérií našlo prácu viac ako tisíc zamestnancov, veľkú časť produkcie zabezpečí takmer tisícka robotov. „Miera automatizácie dosahuje 90 percent,“ povedal pri príležitosti slávnostného začatia výroby v karosárni predseda predstavenstva slovenskej divízie Volkswagenu Albrecht Reimold.
Minulý mesiac začala slovenská továreň Volkswagenu budovať ďalšiu novú karosáreň, kde po jej dokončení, za dva roky, bude produkovať karosérie pre SUV Porsche Cayenne. Do tejto haly spoločnosť investuje pol miliardy eur.
Oba spomínané projekty sú súčasťou skôr ohláseného balíka investícií za 1,5 miliardy eur na roky 2012 až 2016, určené pre rozvoj slovenskej divízie Volkswagenu, ktorá zamestnáva okolo 10-tisíc ľudí. U nás sa tak radí k najväčším zamestnávateľom.
Automobilový priemysel je jedným z hlavných ťahúňov našej ekonomiky. Okrem Volkswagenu na Slovensku vozidlá montujú tiež automobilky Kia Motors a PSA Peugeot Citroën.
Podľa premiéra Roberta Fica sa nepotvrdili skoršie obavy z orientácie krajiny na výrobu áut. „Neobávame sa tejto silnej koncentrácie. Mysleli sme si, že kríza, ktorá prišla pred niekoľkými rokmi, bude znamenať ohrozenie tohto priemyslu a ohrozenia celého Slovenska. Paradoxne bol to práve automobilový priemysel, ktorý nás ťahá,“ povedal R. Fico novinárom počas otvorenia karosárne.
Slovensko vlani potvrdilo pozíciu najväčšieho producenta áut na obyvateľa, hoci celková výroba vozidiel v krajine prvýkrát od roku 2009 klesla, a to na 971 160 vozidiel z rekordných 987 718 áut v roku 2013.