Reštaurácie a ďalšie gastronomické podniky patrili na Slovensku po vypuknutí pandémie covidu-19 medzi najviac zasiahnuté sektory. Počas prvých protipandemických reštrikcií mohli hotelieri a reštaurácie poskytovať služby zákazníkom len v značne obmedzenom rozsahu.

Počas tretej covidovej vlny, teda na konci minulého roka, popri aspoň čiastočne otvorených školách, obchodoch a hoteloch, ostávali slovenské reštaurácie ako jediné v Európe bez možnosti usadiť hosťa, nefungoval dokonca ani obmedzený režim. Reštaurácie mali od začiatku pandémie do opätovného otvorenia na konte až 344 dní bez prevádzky, pričom 180 dní z toho pripadlo na rok 2021.

Rekordný„Mekáč“

Za predchádzajúci rok utŕžilo 20 firiem z rebríčka zhruba 127 miliónov eur, čo je viac o 31 miliónov v porovnaní s rokom 2020. Spôsobené je to aj tým, že niektoré podniky v roku 2020 z rôznych dôvodov vykázali nulové tržby. Jednotkou v rebríčku na základe tržieb je slovenská sieť McDonald’s, ktorá vlani dosiahla najvyššie hrubé tržby vo svojej histórii.

Tie predstavovali takmer 109 miliónov eur, čo je medziročný rast o 17 percent. Tržby sieti vygenerovalo 37 reštaurácií, 24 z nich pritom prevádzkujú ôsmi licenční partnermi. V súčasnosti má spoločnosť už 38 prevádzok, z ktorých 27 prevádzkuje deväť licenčných partnerov.

„Začiatok roka 2021 sa niesol opäť v znamení sprísnených opatrení a interiér niektorých prevádzok bol niekoľko mesiacov pre zákazníkov zatvorený. Vďaka zabehnutým, ale aj rýchlo sa rozvíjajúcim predajným kanálom a inováciám, sme sa však dokázali prispôsobiť situácii.

K navýšeniu tržieb prispelo aj to, že v otvorených reštauráciách sme obslúžili viac zákazníkov, ktorých priemerný nákup bol vyšší v porovnaní s rokom 2020, keď platili protipandemické opatrenia,“ vysvetľuje Lucia Poláčeková, PR manažérka pre spoločnosť McDonald’s na Slovensku.

V minulom roku sa sieť rozrástla o dve nové reštaurácie – jednu v Bratislave v nákupnom centre Nivy a druhú v Poprade. V porovnaní s minulým rokom sa však zmenila štruktúra pôvodu tržieb. McDonald’s totiž pokračoval v prevode reštaurácií, ktoré prevádzkoval sám, na franchisistov.

Kým predvlani vygenerovalo 17 vlastných prevádzok spoločnosti McDonald’s Slovakia 60 percent tržieb siete, vlani 13 vlastných prevádzok dosiahlo podiel na celkovom objeme tržieb 45 percent.

Rozšírená donášková sieť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa