Pri ročných tržbách presahujúcich dve desiatky miliónov eur tak Euromilk prerábal nie práve zanedbateľné sumy. Biznismen však chce nevyhovujúce výsledky svojho podniku zvrátiť. Pripravovanou modernizáciou i zefektívnením výroby.

Euromilk koncom leta predložil slovenským povoľovacím úradom projekt prestavby svojich objektov aj s výstavbou niektorých nových hál. Mliekareň si chce hlavne rozšíriť svoje skladové kapacity a zmení aj niektoré  výrobné linky. Hlavne sa v nej má zmodernizovať balenie konzumného mlieka, ktoré je nosným produktom tejto mliekarne. Výšku investície do vynovenia i zefektívnenia Euromilk zatiaľ nespresnil.

Horšie časy na Euromilk doľahli hneď po rozhorení krízy. Už v roku 2009 jeho tržby skokovite spadli z 22 na 16 miliónov eur. No odvtedy ich postupne znova dvíha až na 23 miliónov eur z minulého roku.

Avšak profity podniku sa v posledných rokoch naopak zhoršujú. Už pri štarte krízy sa zisky mliekarne zredukovali len na zhruba stotisíc eur ročne. No predvlani sa dokonca zosunula do mínusu 800-tisíc eur. A vlani sa jej strata prehĺbila už na vyše jeden a štvrť milióna eur.

Okrem trvanlivého konzumného mlieka Euromilk v menšom vyrába aj trvanlivú šľahačku, smotanu, maslo i sušené mliečne pudingy. V tomto produktovom portfóliu sa kombinuje výhoda no zároveň i slabina podniku. Euromilk sa takto už dávnejšie špecializoval na užšiu výrobu a nemíňa energiu na príliš veľa produktov. No zároveň ide skôr o produkty s nižšou pridanou hodnotou. A preto, ak podnik chce na nich zarábať, musí ich vyrábať iba čo najefektívnejšie. Práve k tomu smerujú aj nové plánované investície.

Euromilk pritom zamestnáva 70 ľudí a ročne spracuje takmer 50 miliónov litrov mlieka.