Slovenskému trhu s mliekom a mliečnymi výrobkami sa vlani čo do objemu tržieb darilo. Dvadsať najväčších podnikov segmentu ich zvýšilo zhruba o tri percentá, na vyše 732 miliónov eur. Tržby v istej miere odzrkadľovali nárast cien predávaných výrobkov, ktorý bol zase reakciou na rastúce náklady vstupných surovín.
V plnej miere však producenti mlieka a mliečnych výrobkov náklady do konečnej ceny preklopiť nedokázali, čo spôsobilo, že viaceré významné subjekty trhu znížili svoj zisk medziročne o desiatky percent.
Napriek tomu čistý zisk TOP 20 firiem vzrástol vlani zo 7,9 na 13,7 milióna eur, keďže napríklad Euromilku či Zvolenskej mliekarni sa podarilo dostať zo straty. Významný medziročný rast čistého zisku zaznamenalo Rajo aj nadnárodná skupina Savencia Fromage Dairy SK. „Minulý rok sa niesol pod vplyvom pandémie.
Rebríčky 2021: Trh s mäsom ovládajú dve skupiny, Világiho Istermeat dosahuje tretinu ich tržieb
Zatvorené gastronomické prevádzky a školské jedálne výrazne ovplyvnili predaj v prvej polovici roka. Stratu našťastie z kompenzovali predaje na nezávislom trhu a v obchodných sieťach,“ konštatuje na margo vlaňajška Juraj Korman, obchodný riaditeľ trhovej štvorky Agro Tami.
Líder mliečneho trhu
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?