Topmanažment po Mníchove druhého najväčšieho letiska stredoeurópskeho regiónu to vysvetľuje blízkovýchodnou krízou, znižovaním ponuky niektorých aerolínií, rušením letov kvôli návalom snehu v minulej zime a štrajkami na letiskách v Nemecku. Vlaňajšie počty dosiahlo letisko napriek tomu, že výkony viaceré aerolínie lietali s menšími lietadlami. Aj preto sa zvýšilo využívanie ponúkanej sedačkovej kapacity lietadiel na takmer 75 percent.

Mierny rast zaznamenali linky do Západnej Európy, značný pokles bol však opačným – východným smerom. Rástol aj počet cestujúcich do severnej Ameriky, najmä vďaka obnovenej linke do Chicaga, kvôli dramatickým udalostiam v Egypte a paralyzovanej Sýrii klesol záujem o lety na Blízky východ. Najviac cestujúcich (takmer 660 tisíc, rast o vyše 11 percent) odlietalo z Viedne do Frankfurtu a východným smerom do Moskvy (369 tisíc, rast o vyše 15 percent). Z diaľkových destinácií bol najväčší záujem o Bangkok.

Takmer polovicu viedenských cestujúcich odviezla skupina Austrian Airlines, 11 percent spoločnosť Niki a 6,1 percenta Air Berlin, ktorá je vlastníkom spoločnosti Niki. Po niekoľkoročnom poklese sa od druhej polovice roka začalo dariť nákladnej doprave, ktorá stúpla o 1,6 percenta na vyše štvrť milióna ton.

Na tento rok predpokladá vrcholový manažment letiska rast počtu cestujúcich o jedno až tri percentá, pretože viacero aerolínií avizuje od jari nové spojenia.

Vlani sa darilo letisku Malta, v ktorom má Viedeň kapitálový podiel. Počet cestujúcich tam vzrástol o vyše desatinu – na štyri milióny. Oproti tomu nemeckému letisku Friedrichshafen, ktorá tiež patrí do viedenského portfólia, klesol počet cestujúcich o 1,7 percenta a Košice zaznamenali nárast o 0,6 percenta.