"Súčasne v súlade s ustanoveniami zákona o konkurze a reštrukturalizácii hlasovali za prijatie plánu aj všetky skupiny, do ktorých boli zaradené prihlásené pohľadávky veriteľov, a teda bol reštrukturalizačný plán Doprastavu schválený. Percento uspokojenia pre nezabezpečených veriteľov je 30,7 %," uviedol Krajčír.
Spoločnosť podľa neho nemá žiadne pozdĺžnosti voči svojim 1 250 zamestnancom, Sociálnej poisťovni, zdravotným poisťovniam a daňovému úradu. "Takisto od začatia reštrukturalizačného konania si spoločnosť v plnej miere hradí všetky svoje záväzky riadne a včas," dodal.
Veritelia Doprastavu prihlásili pohľadávky v celkovom objeme 458,8 mil. eur, z ktorých správca uznal 189,3 mil. eur. Absolútnu väčšinu neuznaných pohľadávok podľa spoločnosti tvoria pokuty a penále na stavbách v Poľsku. Z celkových uznaných záväzkov tvoria takmer 150 mil. eur bankové záruky za realizované stavby, možné pohľadávky od členov združení za opravy v záručnej lehote. Záväzky z obchodného styku voči slovenským partnerom sú 23 mil. eur.
Problémy Doprastavu sa začali už v roku 2010 pre zrušenie koncesnej zmluvy na stavbu úsekov diaľnice D1 cez PPP projekt. Firma prišla o preinvestované milióny a musela vyplácať odstupné vyše tisícke prepustených zamestnancov. Neskôr sa k tomu pridali aj problémy v Poľsku, kde investor výstavby diaľnic odmieta firme zaplatiť práce navyše zhruba za 50 mil. eur. Firmu zasiahli aj nevyplatené zákazky na Slovensku za vyše 40 mil. eur od skrachovaných investorských spoločností.
Doprastav spolu s partnermi v združeniach stavia štyri diaľničné úseky na Slovensku. Ide o úseky D1 Fričovce - Svinia za zmluvnú cenu 114,6 mil. eur, D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 mil. eur, D3 Svrčinovec - Skalité za 329,9 mil. eur a R2 Pstruša - Kriváň za 178 mil. eur. V dvoch prípadoch je lídrom pri výstavbe, v dvoch členom združení.