M. Krajčovič sa celý profesionálny život venuje komunikácii, vytváraniu reklamných kampaní, PR stratégií a riadeniu krízovej komunikácie. V minulosti pôsobil na poste hovorcu rezortu dopravy, strany KDH či ako poradca podpredsedu parlamentu.
V sektore obchodu začínal v roku 2016 na pozícii hovorcu slovenského Tesca, odkiaľ sa vlani presunul do spoločnosti Metro Cash & Carry SR, ktorú zastupoval aj vo viacerých oblastiach činnosti SAMO.
„Moderný obchod pre mňa znamená služby pre zákazníkov, maximálnu kvalitu, serióznosť aj vzdelávanie. Je to oblasť, ktorá sa neustále vyvíja smerom dopredu,“ uvádza M. Krajčovič v tlačovej správe SAMO. Do funkcie v združení nastúpil od 1. novembra.
Martin Krajčovič - predseda SAMO Zdroj: Slovenská aliancia moderného obchodu
Združenie SAMO bolo formálne bez šéfa od konca septembra, keď uplynulo funkčné obdobie predsedníčke Kataríne Fašiangovej, ktorá sa rozhodla ďalej neuchádzať o túto pozíciu. Pracovala na nej od začiatku roka 2015.
K výmene na čele SAMO dochádza v čase, keď štát opäť vyrukoval do bitky proti obchodníkom. Veľkú nevôľu vyvoláva najmä návrh koaličnej SNS, aby obchodné reťazce platili osobitný odvod vo výške 2,5 percenta z celkového obratu. Z vyzbieraných viac ako sto miliónov eur chce štát podporiť slovenských poľnohospodárov a potravinárov.
Združenie SAMO vzniklo v roku 2014 a spočiatku pôsobilo ako samostatný výbor popri Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komore. K zakladajúcim členom patria zahraničné reťazce Billa, Kaufland, Lidl, Tesco a Metro. Neskôr sa osamostatnilo a postupne pribralo nových členov - dm drogerie markt a prvého slovenského zástupcu, skupinu Terno.
Členovia aliancie v súčasnosti prevádzkujú 726 maloobchodných predajní a poltucet veľkoobchodných jednotiek. Spolu zamestnávajú viac ako 30-tisíc ľudí a od začiatku svojho pôsobenia investovali na Slovensku dohromady viac ako 3,3 miliardy eur.