Prevádzkový zisk v poslednom kvartáli 2018 dosiahol 94 miliónov eur, pričom analytici oslovení agentúrou Reuters počítali so stratou 16 miliónov eur. V rovnakom období pred rokom Spotify zaznamenal stratu 87 miliónov eur.

Tržby firmy, ktorá tvrdí, že jej prioritou je rast a nie ziskovosť, vo 4. štvrťroku vyskočili o 30 percent. Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) klesol o 7 percent, keďže sa zvýšil podiel užívateľov s lacnejším predplatným.

Investorov znepokojuje spomalenie rastu tržieb, keď za celý rok 2018 tržby stúpli o 29 percent. Na porovnanie v roku 2017 vyskočili o 39 percent a v roku 2016 o 52 percent.

Spotify, ktorý vznikol v roku 2008 vo Švédsku, dosiahol 96 miliónov platiacich používateľov. Na porovnanie, konkurenčná služba Apple Music má okolo 50 miliónov platiacich používateľov.

Akcia Spotify od svojho vstupu na New York Stock Exchange vlani v apríli oslabila približne o 6 percent. Negatívny vplyv na vývoj jej ceny mal globálny výpredaj technologických titulov na konci vlaňajška.

Spotify tiež v stredu uviedol, že prevezme podcastové firmy Gimlet Media a Anchor. Cena akvizícií nebola zverejnená.