Európsky automobilový trh sa dynamicky mení, pričom čínske značky zaznamenávajú výrazný nárast predaja.

Letné obdobie prinieslo ďalšie posilnenie ich pozície, najmä v segmente elektrických vozidiel, kde čínske modely v júni dosiahli rekordný 11-percentný podiel medzi batériovými vozidlami.

Tento rast sa však neobmedzuje len na elektromobily. Čínske značky čoraz viac konkurujú aj v segmente vozidiel so spaľovacími motormi, kde vynikajú pokročilými technológiami, vysokou úrovňou výbavy a nižšími cenami. Tieto sú výsledkom štátnej podpory čínskych výrobcov a lacnejšej pracovnej sily.

Čínske modely si tak dokážu získať zákazníkov vo všetkých segmentoch, pričom konkurujú aj osvedčeným európskym značkám. Prinášame prehľad a porovnanie čínskych a európskych vozidiel, ktoré aktuálne dominujú trhu.

BYD Atto 3 verzus Volkswagen ID.4

Ilustračná fotografia
Zdroj: Shutterstock
Ilustračná fotografia

BYD Atto 3 je kompaktný elektrický crossover, ktorý ponúka praktickosť a moderné technológie za cenu okolo 38 tisíc eur. Batéria s kapacitou 60 kilowatthodín poskytuje dojazd približne 420 kilometrov, čo ho robí vhodným pre mestské aj dlhšie trasy.

Jeho interiér je vybavený veľkým infotainmentovým displejom a asistenčnými systémami, čo z neho robí atraktívnu voľbu pre technologicky zameraných kupujúcich.

Volkswagen ID.4 je európsky konkurent v segmente elektrických crossoverov, ktorý sa snaží zaujať kvalitou spracovania a dojazdom až 550 kilometrov s väčšou batériou.

Cena modelu začína približne na 45 tisíc eur, čo odráža jeho prémiové postavenie. ID.4 ponúka priestranný interiér, kvalitné materiály a najnovšie technológie vrátane rôznych bezpečnostných funkcií.

Porovnanie: BYD Atto 3 predstavuje cenovo výhodnejšiu alternatívu s podobnými technológiami, ale kratším dojazdom. Volkswagen ID.4 je naopak prémiovou voľbou s dlhším dojazdom a širšou sieťou servisných centier, no za vyššiu cenu.