Ku krajčírskemu remeslu mal Jaroslav Janiček vždy blízko. Krajčírkou bola jeho mama, stará mama, krajčírom bol aj strýko. On sa do fachu dostal až okolo dvadsaťpäťky po návrate z USA, kde niekoľko mesiacov pracoval ako čašník na výletnej lodi. Nebola to žiadna zábava, denne bol na nohách 18 až 20 hodín.

„Bol to fyzický masaker. Z desiatich nových čašníkov ostal po mesiaci na lodi len jeden. Schudol som desať kilogramov, ale obsluhoval som amerických senátorov,“ hovorí pre TREND J. Janiček.

Dcéra Dana Dúbravská a mama Ľuba Hamarová z firmy Komunikácia
Neprehliadnite

S biznisom začala v 50-tke. Koučovala tenistky aj kajakárov. Z atlétky je dnes psychologička

Takmer všetky zarobené peniaze vložil do odevného biznisu. Spolu s vtedajšou priateľkou spustili v roku 1994 výrobu dámskych tričiek a detského oblečenia pod značkou Makr. O rok neskôr si od strýka prenajali stroje a začali si sami navrhovať vzory a vyrábať látky. Vtedy sa šikovný podnikateľ naučil napríklad kombinovať rôzne priadze.

Látky pod jednou strechou

Vďaka vlastnej výrobe látok dosiahol krajčírsky podnik svoj prvý vrchol – zamestnával 30 krajčírok, pričom do piatich rokov ich postupne nabral ďalších štyridsať a pridal nové výrobky. Firma v tom čase začala vyrábať aj pre zahraničné módne domy, ktoré si na produkty šikovného Slováka následne dali svoju značku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa