V júli tohto roka LEONI oficiálne informovalo o svojej reštrukturalizácii. Odčlenenie divízie Wire & Cable Solutions (WCS) má priniesť väčšiu nezávislosť a posilnenie divízie Wiring System Division (WSD), s cieľom plne využiť jej potenciál. Divízia WSD má svoje výrobné závody aj na Slovensku, v Ilave a Trenčíne. A práve tam sa začali v tomto roku realizovať nové projekty v oblasti elektromobility, prototypovej výroby a výroby komponentov.

Komponenty významne obohatili portfólio závodu

V uplynulom roku sa v trenčianskom závode rozrástla výroba plastových komponentov, ktorá tu začala ešte v roku 2018. Automobily potrebujú nielen káblové poprepájanie, potrebujú aj množstvo plastových komponentov, preto sa LEONI rozhodlo, že tieto diely nebude nakupovať, ale bude ich vyrábať vo vlastnej réžii, práve v závode v Trenčíne. K obrovským vstrekovacím lisom tu pribudli aj sofistikované roboty, ktoré v nepretržitej prevádzke pomáhajú pri manipulácii s plastovými výliskami. Okrem toho využívajú v LEONI robotizáciu resp. automatizáciu aj na špeciálnych montážnych linkách, ktoré sú špecifické pre určitý druh produktov. Tieto linky sú vyrobené na mieru a sú určené pre výrobu daného produktu, pre daného zákazníka.

Úspešný rok v trenčianskom LEONI

Zdroj: Leoni Slovakia

Nové projekty v oblasti elektromobility

Súčasné trendy v automobilovom priemysle sú hnacím motorom pre vývoj a rozmach výroby „nových“ káblových zostáv, s dôrazom na ešte prísnejšie kvalitatívne a technologické požiadavky. Vývojom v oblasti eletromobility sa v súčasnosti zaoberá každá väčšia automobilka. Hybridy, plne elektrické vozidlá, či implementovanie autonómnych technológií, to všetko má vplyv aj na výrobu v LEONI, aj výrobu LEONI v Trenčíne. Vývoju komponentov pre elektromobily sa venujú aj v závode v Ilave, ktorý spadá pod trenčiansku pobočku LEONI. V súčasnosti sa v trenčianskom závode rozširuje výroba pre hybridné mercedesy a pre plne elektrické autá „City cars“ koncernu VW, ako sú eUP, Škoda City GO a Seat eMII. Okrem káblových zostáv pre osobné automobily, či už hybridy alebo plné elektromobily, je v Trenčíne naplánovaná aj výroba káblových zostáv pre plne elektrické autobusy značky MAN. Výroba sa rozbehne začiatkom roku 2020 a závodu prinesie nemalé investície do nových výrobných liniek, strojov a zariadení.

Úspešný rok v trenčianskom LEONI

Zdroj: Leoni Slovakia

Centrum zdieľaných služieb v Trenčíne a Ilave (SSH)

Úspešný rok v trenčianskom LEONI

Zdroj: Leoni Slovakia

Vývojové oddelenia LEONI v Trenčíne a Ilave majú už niekoľkoročnú históriu. Firma LEONI prechádza zmenami a jednou z nich je i posilnenie kompetencií ich vývojového centra na Slovensku. V rámci prechodu organizačnej štruktúry na systém zdieľaných centier vytvorila celosvetovo sedem centier SSH - Shared Service Hub, pričom jedno z nich je v Trenčíne a Ilave. SSH zahŕňa inžinierske, ale aj neinžinierske pozície v oblasti nákupu, predaja, logistiky a zlepšovania výrobných procesov PPE -Process Production Engineering. Vďaka úzkemu prepojeniu s výrobou vie oddelenie v Trenčíne pokryť celý projekt od svojho vzniku – návrh, dizajn a vývoj – až po jeho realizáciu v sérii a odovzdanie zákazníkovi. Z blízkosti vývoja a výroby ťažia obe strany vzájomne, dizajnéri majú rýchlu spätnú väzbu, výroba zasa optimalizáciu procesov a technológie.
Centrá zdieľaných služieb v Trenčíne a Ilave, prechádzajú rapídnym rastom, v súčasnosti tu pracuje na SSH cca 200 zamestnancov. LEONI na Slovensku aktívne vzdeláva pracovníkov a na trhu práce hľadá odborníkov z oblasti vývoja, IT-riešení či výroby. Víziou LEONI je "Vášeň pre inteligentnú energiu a dátové riešenia". Spoločnosť napreduje k naplneniu svojich cieľov a vízie a i naďalej chce byť kľúčovým partnerom pre výrobu, výskum a vývoj káblových zostáv a komponentov pre automobilový priemysel (viac tu).

Úspešný rok v trenčianskom LEONI

Zdroj: Leoni Slovakia