Tatranská mliekareň známa pod skratkou Tami patrí medzi najväčších slovenských výrobcov mliečnych výrobkov. Počas štyroch dekád sa dokázala z malého regionálneho závodu rozšíriť na celé územie Slovenska. Svoje produkty v súčasnosti dodáva zákazníkom do krajín V4  a v posledných rokoch sa mliekarni darí prenikať aj na trhy pobaltských a balkánskych krajín.

Samotnú chuť širokého portfólia produktov ovplyvňuje zasadenie závodu do podhorského prostredia v Kežmarku v blízkosti Vysokých Tatier. „Produkty Tatranskej mliekarne sa dokázali presadiť na zahraničných trhoch hlavne vďaka ideálnemu pomeru medzi kvalitou a cenou,“ vysvetľuje  Ľubomír Valčuha, generálny riaditeľ Tatranskej mliekarne (Tami) .

O tom, že kvalita produktov je rozhodujúca pre úspech na domácich aj zahraničných trhoch, niet pochýb. Tatranská mliekareň za ňu získala množstvo ocenení, pričom najnovším z nich je strieborná medaila za syr Camembert z  medzinárodnej výstavy  Käsiade, ktorú spoločnosť získala vlani v novembri.

Vízia  bola  priniesť netradičné produkty

Tradícia syrárskej výroby a výroby mliečnych produktov bola v Kežmarku známa už v trinástom storočí. Avšak počiatky moderného spracovania mlieka pod Tatrami sa historicky zachytili v tridsiatych rokoch minulého storočia, keď  v neďalekých Batizovciach začali  pre obyvateľov produkovať mlieko, maslo a syr.

„Po druhej svetovej vojne pokračovala tradícia priemyselného spracovania mlieka vo Svite,  neskôr v obci Veľká Lomnica a v roku 1979 sa začala písať história mliekarenského závodu v Kežmarku, kde  sa ako súčasť Východoslovenských mliekarní Košice otvorila nová moderná mliekareň,“ opisuje prvopočiatky mliekarne jej šéf Ľ. Valčuha.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa