Zodpovedný a udržateľný prístup firiem je aktuálnou témou. Odhaduje sa, že behom niekoľkých mesiacov sa investície do oblasti ESG stanú primárnym segmentom, na ktorý sa budú firmy sústrediť. Už teraz je pre najväčšie slovenské podniky povinnosťou vykazovať reportovanie údajov o udržateľnosti a čoskoro sa k nim pridajú aj ďalšie spoločnosti.

Tlak na environmentálne, sociálne a správné faktory je ale všeobecne čoraz vyšší a firmy, ktoré nebudú mať dobrý ESG rating, sa môžu v budúcnosti potýkať s nižšou konkurencieschopnosťou.

Ako teda vyzrieť na ESG rating a reportovanie? Jednou z ciest je investícia do firemnej fotovoltaiky od spoľahlivého partnera. Projekčná a realizačná spoločnosť reWATT s viac ako 13 rokmi skúseností v oblasti výstavby fotovoltaiky pre firmy je spoľahlivým partnerom, ktorý vás prevedie nielen procesom prípravy a realizácie fotovoltaickej elektrárne, ale pomôže vám aj v oblasti získania nových dotácií na fotovoltaiku.

Ilustračné foto
Zdroj: reWatt.sk
Ilustračné foto

Spoznajte prínosy fotovoltaiky pre firmy

Fotovoltaika pre firmy má mnoho výhod a nepatria k nim len finančné úspory. Aké ďalšie plusy môžete očakávať s výstavbou a prevádzkou fotovoltaiky?

Vylepšenie ESG ratingu
So stúpajúcim tlakom od regulačných inštitúcií, spotrebiteľov a investičných fondov sa udržateľnosť stáva kľúčovým pilierom pre zabezpečenie konkurencieschopnosti. Fotovoltaika je preto nielen prostriedkom na zníženie uhlíkovej stopy, ale aj efektívnym spôsobom, ako vylepšiť ESG rating.

Imidž a dôveryhodnosť
Investovanie do fotovoltaiky nie je len o splnení regulácií, je to aj o budovaní pozitívneho obrazu firmy. Verejnosť, spotrebitelia a akcionári sa čoraz viac zaujímajú o to, ako firmy prispievajú k životnému prostrediu. Fotovoltaika nie je len technologickým riešením, ale aj strategickým ťahom, ako ukázať, že firma berie svoj spoločenský a environmentálny dopad vážne.

Finančné benefity
Investovanie do fotovoltaických riešení nie je len o nákladoch. Moderné technológie umožňujú veľkým korporáciám generovať nielen ekologický prínos, ale aj finančnú výnosnosť. Predaj prebytočnej energie, uzavretie PPA zmlúv a dokonca aj nové formy financovania, ako sú dotácie, vytvárajú nové možnosti pre zelenú transformáciu firiem.

Dlhodobá stratégia pre globálnych hráčov
Realizácia fotovoltaiky ako súčasť firemnej stratégie je investíciou do budúcnosti. S rastúcim dôrazom na udržateľnosť a transparentnosť vo svete obchodu firmy, ktoré aktívne pristupujú k fotovoltaickým riešeniam, nielenže znižujú svoj ekologický dopad, ale aj budujú mosty k novým obchodným príležitostiam a partnerským vzťahom.

Pre veľkých hráčov na trhu je fotovoltaika nielen technologickým pokrokom, ktorý sa okamžite prejaví v ESG reportingu, ale je aj stratégiou pre budúcnosť. Je to investícia do udržateľného zajtrajška, do pozitívneho imidžu a predovšetkým do globálnej konkurencieschopnosti.

Ilustračné foto
Zdroj: reWatt.sk
Ilustračné foto