Rekordný odchod inzerentov z platformy X ohrozuje finančnú stabilitu sociálnej siete, ktorú v roku 2022 prevzal podnikateľ a vizionár Elon Musk. Veľké značky sa pritom odvolávajú na Muskovo rozhodnutie uvoľniť moderovanie obsahu v súlade s jeho étosom slobody prejavu, informuje portál FinancialTimes

Štúdia globálneho think-tanku Kantar odhaľuje, že až 39 percent inzerentov považuje Google za bezpečnú platformu pre reklamu, zatiaľ čo platforme X dôverujú iba štyri percentá respondentov. Prieskum zahŕňal 18-tisíc spotrebiteľov a tisíc senior marketérov z celého sveta. Hoci zástupcovia X tvrdia, že inzerenti stále prejavujú záujem o spoluprácu, údaje naznačujú opak.  

Tvrdohlavý podnikateľ

Elon Musk má s inzerentmi dlhodobo napäté vzťahy, pričom giganti ako Disney, IBM a Apple platformu X opustili už minulý rok. Nedávno Musk dokonca pohrozil právnymi krokmi voči spoločnostiam ako Unilever a Mars za to, čo nazval „nelegálnym bojkotom“.  

„Je nepravdepodobné, že sa tento trend v blízkej budúcnosti zmení. Podniky už dlhšie presúvajú svoje prostriedky mimo platformu,“ uviedla riaditeľka spoločnosti Kantar Gonca Bubani. Podľa nej sú aj konkurenčné platformy TikTok a YouTube vnímané ako inovatívnejšie a spoľahlivejšie pre reklamné kampane. 

„Twitter sa stal vysoko dynamickou platformou, kde sa zmeny dejú zo dňa na deň. Pre značky to znamená neustálu potrebu adaptácie marketingových stratégií,“ dodáva Bubani. 

Elon Musk.
Neprehliadnite

Sloboda prejavu nebráni šíreniu nenávisti. Vlády sprísňujú pravidlá, Musk rozdúchava vášne