Keď zákazník vie, čo si chce v e-shope kúpiť, väčšinou si produkt nájde prostredníctvom vyhľadávača. V niektorých prípadoch týmto spôsobom nakupuje dokonca každý druhý zákazník. Vyhľadávače však nie sú vždy stopercentné.
Zákazníci totiž robia preklepy, prípadne nepomenujú produkt úplne správne. Online nástroje už dnes existujú pre celý rad potrieb pre e-shopy. Od uskladnenia, marketingu, zákazníckeho servisu až po predaj. Slovenský startup Luigi’s Box sa zameriava na vyhľadávanie a odporúčanie produktov.
Šetrenie programátorov
Startup na trhu pôsobí od roku 2016 a v súčasnosti jeho služby využíva už okolo dvetisíc firiem, medzi ktoré patrí napríklad Nay, O2, Datart, Benu. Službu využívajú najmä e-shopy, no nie je to pravidlom. Riešenie majú implementované aj banky, mobilní operátori či poisťovne s cieľom zlepšiť zákaznícku skúsenosť na webe.
Vyhľadávanie sa vďaka umelej inteligencii neustále učí na základe správania návštevníkov webu. Dokáže napríklad automaticky detekovať synonymá v ľubovoľnom jazyku prípadne personalizovať výsledky vo vyhľadávaní, vo výpise produktov alebo v odporúčaniach podľa správania návštevníkov. Silnou stránkou Luigi’s Boxu je práca s jazykom. Veľká časť klientov totiž prevádzkuje svoje e-shopy po Európe vo viac ako desiatich jazykoch.
Pred vznikom Luigi’s Boxu mali spoluzakladatelia skúsenosti s tvorbou e-shopov či vyhľadávacích a odporúčacích algoritmov. V tom čase už vedeli, že návštevníci, ktorí vyhľadávajú na e-shopoch sú oveľa bližšie k nákupu ako tí, ktorí vyhľadávanie nepoužívajú. Preto sa rozhodli zamerať na túto cieľovú skupinu.
Slovenské startupy boli rekordné. Česi a Rumuni však dupli na plyn a Slovensko nechali v závese
„Sami sme programátori a mali sme firmy, kde sme programátorov mali. Boli sme si preto vedomí toho, že veľmi často sú úzkym hrdlom práve programátori na strane zákazníka, ktorých je málo a majú veľa inej práce. Vytvorili sme preto službu, ktorú si zákazník dokáže spustiť aj bez programátora,“ vysvetľuje CEO a spoluzakladateľ startupu Gejza Nagy.
S minimálnymi investíciami
Za startupom stojí trojica spoluzakladateľov Michal Barla, G. Nagy a Tomáš Kramár. Na úvod projekt financovali čiastočne z vlastných zdrojov a pomocou anjelského investora, ktorý financie poskytol hlavne na vývoj.
„Viac ako rok sme na projekte pracovali po večeroch a popri inej práci. Uvedomili sme si, že ak to chceme niekam dotiahnuť, musíme sa tomu venovať na sto percent,“ hovorí G. Nagy. Preto začali hľadať seed investíciu, ktorú sa podarilo dokončiť koncom roka 2016. Po nej mohli všetci začať pracovať na projekte naplno a postupne začali prijímať aj prvých programátorov a obchodníkov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?