Najväčší boom zľavových portálov začal približne okolo roku 2010, keď ich na Slovensku pôsobilo niekoľko desiatok. Časom sa však trh veľmi skonsolidoval a dnes si pod označením „zľavový portál“ väčšina ľudí predstaví dve najväčšie firmy. Začiatok zľavových ponúk bol veľmi silne tlačený do toho, že hodnota bola nevyvážene rozdelená medzi portál, zákazníka a poskytovateľa služby, pričom najviac strácal práve poskytovateľ.
Kľúčom je vyvážiť ponuku
Ponuky, ktoré boli pred niekoľkými rokmi promované, boli s veľmi vysokými zľavami a až za hranicou rentability, čo nebolo dlhodobo udržateľné. To je aj dôvod konsolidácie trhu.
„Udržali sa portály, ktoré boli schopné na tento stav reagovať a pochopiť to, že aby dokázali fungovať v princípe dlhodobej udržateľnosti, tak aj poskytovateľ služby potrebuje byť schopný zaplatiť svoje náklady, prevádzku a poskytnúť službu na určitej úrovni,“ vysvetľuje Erik Richnák, CEO spoločnosti Zľavomat.
Spoločnosť za rok 2022 takmer zdvojnásobila svoje tržby. Kým za rok 2021 dosiahla tržby vo výške 3,9 milióna eur, za vlaňajšok boli na úrovni 7,2 milióna eur. Rástla aj EBITDA, ktorá za minulý rok dosiahla 1,2 milióna eur.
„Zľavomat sa v roku 2022 z hľadiska celoročných výsledkov iba vrátil k trendu rastových rokov pred vypuknutím pandémie. V roku 2023 očakávame pokračovanie nárastu tržieb a to aj napriek negatívnym externým faktorom akými sú vysoká inflácia a neistota zo strany zákazníkov a poskytovateľov. Zmena môže nastať iba ak by tieto faktory boli príliš veľké,“ hodnotí E. Richnák.
Podľa šéfa Zľavomatu je dnes kľúčové vyvážiť ponuku, aby bola predajná a aby zákazník mohol mať dobrý pocit z toho, čo si kúpil. Zákazník by nemal mať pocit, že si kúpil niečo v extrémne výhodnej ponuke na úkor kvality tovaru či služby. V tomto smere údajne zľavové portály urobili veľký pokrok.
Vo videu pod článkom sa dozviete viac o tom, ako sa zmenil trh zľavových portálov, ako sa zmenila komunikácia, aké sú súčasné trendy či v čom sú najväčšie rozdiely na Slovensku oproti iným krajinám.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?