Spoločnosť Travel Service si priamo od amerického výrobcu aj od viacerých lízingových spoločností objednala spolu 39 lietadiel tohto typu. Katalógová cena jedného lietadla je v prepočte 95,5 milióna eur, aerolínie a lízingové spoločnosti sa dokážu s výrobcom dohodnúť na zľavách. Prvých šesť priletí do Česka tento rok, 15 na budúci a ostatné lietadlá sa budú dodávať priebežne do roku 2023.
Lietadlo pre 189 cestujúcich, ktoré predstavuje už štvrtú, najnovšiu generáciu populárnych a výrazne modernizovaných boeingov typu 737, vyrábaného už 51 rokov. Je skonštruované pre nonstop lety až na vzdialenosť 6 510 kilometrov, takmer o tisíc kilometrov viac než predchodca Boeing 737-800 NextGeneration.
Vďaka novým úspornejším motorom a aerodynamickým inováciám má až o 14 percent nižšiu spotrebu oproti „osemstovkám“, ktorými Travel Service lieta v súčasnosti.
MAX je na trhu novinkou. Začal sa dodávať iba vlani v máji, do konca vlaňajška sa vyrobilo 74 lietadiel a Boeing má už objednávky na vyše 3 200 ďalších.
Prvý komerčný let pod českou vlajkou sa uskutoční 4. februára do Dubaja, do konca februára začne lietať aj do Londýna, Moskvy a do egyptského letoviska Marsa Alam. Hovorkyňa spoločnosti Vladimíra Dufková pre TREND.sk povedala, že MAX by chceli predstaviť aj na Slovensku, termín však zatiaľ stanovený nebol.
Travel Service vznikla pred 20 rokmi na charterovú dopravu dovolenkárov, neskôr začala lietať aj pravidelné, sčasti sezónne linky. V súčasnosti má 31 boeingov 737 z tretej generácie.
Vlani prepravila 5,5 milióna pasažierov, z toho 2,8 milióna na pravidelných linkách, ktoré lieta s označením SmartWings. Okrem toho ďalších 800-tisíc cestujúcich odviezla lietadlami, ktoré si prenajali iné aerolínie.
Firma má aj dcérske charterové spoločnosti v Poľsku, Maďarsku a na Slovensku a vlastní aj 98-percentný podiel v bývalom českom národnom dopravcovi ČSA Czech Airlines. Pôvodne v roku 2014 kúpila 34 percent akcií a vlani prikúpila aj dovtedajší podiel Korean Air a českého štátu.
Majoritným vlastníkom Travel Service je súkromná česká spoločnosť Unimex Group, ale 49,92-percentný podiel v aerolíniách patrí koncernu EFC China Energy, jednej z desiatich najväčších čínskych spoločností. Tá v ostatných rokoch vstúpila do viacerých českých firiem a kúpila viacero nehnuteľností.