Americká automobilka Chrysler rieši pri vozidlách typu Dodge Caliber podobný problém ako japonská Toyota. Ide o zasekávajúci sa plynový pedál. Okrem podobného priebehu majú oba prípady ešte jednu vec spoločnú – rovnakého dodávateľa. Podľa nemeckého denníka Basler Zeitung ide o spoločnosť CTS, amerického výrobcu špecifických elektronických komponentov.
Chrysler bol nútený pre zasekávajúce sa plynové pedále zvolať na preventívnu prehliadku tisíce áut typu Dodge Caliber vyrobených ešte v roku 2007. Problémy nie sú také vážne ako v prípade Toyoty, no sťažnosti niektorých zákazníkov nechce brať koncern na ľahkú váhu. Dosiaľ neboli v súvislosti s poruchou hlásené žiadne nehody ani škody na vozidlách.
Dodge Caliber má oproti chybným toyotám jednu veľkú výhodu. Elektronický systém vo vozidle totiž dokáže rozpoznať neobvyklú situáciu, keď vodič drží stlačený súčasne plynový aj brzdový pedál. V takomto prípade je riadiaca jednotka schopná vozidlo automaticky zastaviť. Pri toyotách vada spôsobovala samovoľné zrýchľovanie vozidla.
Podľa informácií Chrysleru sa celý problém týka zhruba 10-tisíc vozidiel vyrobených v rozmedzí piatich týždňov roku 2007. Ich majitelia už boli vyzvaní na bezplatnú servisnú kontrolu. „Vyzerá to na výrobný problém u dodávateľa, ktorý je v zásade mechanický a netýka sa dizajnu ani elektroniky,“ vysvetlil Nick Cappa, hovorca Chrysleru.
Spoločnosť CTS, dodávateľ a výrobca plynových pedálov, nie je na trhu žiadnym nováčikom. Okrem automobilového priemyslu poskytuje svoje výrobky a služby firmám z oblasti medicíny, komunikácií, kozmonautiky či výpočtovej techniky. Teraz jej schopnosti preveria americké regulačné orgány, ktoré sledujú a vyšetrujú bezpečnostné riziká pri vozidlách. Na mušku by si v blízkom čase mali vziať aj autá značky Nissan, Honda či Mitsubishi. Podľa generálneho riaditeľa CTS totiž aj tie patria medzi ich zákazníkov. Rovnakých typov pedálov, aké používal Chrysler, bolo vyrobených celkovo približne 161-tisíc.
Foto na titulke - Flickr.com