Toto sú najväčšie potravinové reťazce Slovenska. Zahraničným zdatne sekunduje jeden slovenský
1. Lidl
tržby: 1,89 mld. eur zisk: 159 mil. eur
Lídrom slovenských reťazcov je už niekoľko rokov Lidl, ktorý patrí rovnako ako Kaufland do spoločnosti Schwarz Gruppe. Na Slovensku pôsobí od roku 2004 a postupne sa vypracoval až na vrchol. Celkovo mu 164 predajní generuje nielen najvyššie tržby, ale aj suverénne najvyšší čistý zisk. Ten je v porovnaní s konkurentmi dvoj- až trojnásobný.
Napriek dominancii z posledných rokov však bude Lidl spolu s ostatnými reťazcami čoskoro čeliť očakávanému príchodu poľskej Biedronky. Je otázne, ako to zamieša pomermi v potravinovom maloobchode a či sa sily na trhu výraznejšie preskupia.