Pre výrobcov vozidiel a politické špičky je dnešok ako boj s veternými mlynmi. Akokoľvek sa snažia obrátiť list a začať písať éru elektromobility, ešte vždy je to nakoniec na zákazníkoch a ich rozhodnutiach a dopyte.
Najnovšie sa novým majiteľom vozidiel jazdí najlepšie na menej „elektro-friendly“ verziách áut, takzvaných SUV modeloch. Naznačujú to najnovšie štatistiky, podľa ktorých je dopyt v tomto segmente najvýraznejší. A takmer každé druhé predané auto v EÚ je práve „esúvečko“.
Koronakríza brzdí predaj siete AAA Auto. Autá ale firma predáva naďalej úspešne
Takmer polovica
Veľké vozidlá sa stali obľúbenými hneď ako s touto kategóriou prišli najmä prémiové značky. Aj tie ostatné postupne pochopili, že tento segment nemôžu vyčleniť zo svojich portfólií.
A tak dnes takmer každá značka, vrátane takých ako je Lamborghini či Aston Martin, potrebuje ponúkať aj SUV model. S pomerom, v akom sa dnes tieto vozidlá predávajú, je to nevyhnutnosť automobiliek. Dôvodom je aj prepad v predaji vozidiel naprieč všetkými segmentmi áut v celej Európskej únii.
Len za január trh opäť poklesol v európskom priemere zhruba o štvrtinu na 726-tisíc predaných vozidiel. A pre predajcov začína byť táto situácia, spojená najmä s trvajúcimi opatreniami a zavretými showroomami, neúnosná.
Veľké vozidlá si tak držia prím a pomáhajú automobilkám, ale aj predajcom, udržiavať biznis nad vodou. Hoci sú azda najväčším kameňom v topánke pre emisnú politiku a povinnosť automobiliek dodržiavať emisné normy v EÚ.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?