Pre výrobcov vozidiel a politické špičky je dnešok ako boj s veternými mlynmi. Akokoľvek sa snažia obrátiť list a začať písať éru elektromobility, ešte vždy je to nakoniec na zákazníkoch a ich rozhodnutiach a dopyte.

Najnovšie sa novým majiteľom vozidiel jazdí najlepšie na menej „elektro-friendly“ verziách áut, takzvaných SUV modeloch. Naznačujú to najnovšie štatistiky, podľa ktorých je dopyt v tomto segmente najvýraznejší. A takmer každé druhé predané auto v EÚ je práve „esúvečko“.

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Koronakríza brzdí predaj siete AAA Auto. Autá ale firma predáva naďalej úspešne

Takmer polovica

Veľké vozidlá sa stali obľúbenými hneď ako s touto kategóriou  prišli najmä prémiové značky. Aj tie ostatné postupne pochopili, že tento segment nemôžu vyčleniť zo svojich portfólií.

A tak dnes takmer každá značka, vrátane takých ako je Lamborghini či Aston Martin, potrebuje ponúkať aj SUV model.  S pomerom, v akom sa dnes tieto vozidlá predávajú, je to nevyhnutnosť automobiliek. Dôvodom je aj prepad v predaji vozidiel naprieč všetkými segmentmi áut v celej Európskej únii.

Len za január trh opäť poklesol v európskom priemere zhruba o štvrtinu na 726-tisíc predaných vozidiel. A pre predajcov začína byť táto situácia, spojená najmä s trvajúcimi opatreniami a zavretými showroomami, neúnosná.

BMW iX3.
Zdroj: BMW

Veľké vozidlá si tak držia prím a pomáhajú automobilkám, ale aj predajcom, udržiavať biznis nad vodou. Hoci sú azda najväčším kameňom v topánke pre emisnú politiku a povinnosť automobiliek dodržiavať emisné normy v EÚ.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa