Dôležité slovo na sociálnych sieťach majú aj manažéri a manažérky firiem pôsobiacich na Slovensku. TREND prináša rebríček TOP 15 osobností slovenského biznisu, ktorých statusy mali v druhej polovici minulého roku najväčší počet impresií na sieti LinkedIn.
Rebríček zostavila pre TREND spoločnosť Future Sales za obdobie od 1. júla do 31. decembra 2023. Pre výpočet celkového počtu impresií za polrok zohľadnila týchto šesť kritérií – počet sledujúcich, počet pozitívnych reakcií, frekvencia statusov, dĺžka statusu, jeho formát a deň jeho zverejnenia. Od reálneho počtu impresií sa môže líšiť o plus či mínus 15 percent. Dáta totiž boli kalkulované vždy ku koncu každého mesiaca, spätne sa na ne neprihliadalo, hoci aj staršie príspevky si na internete žili ďalší život.
Ďalším kritériom bolo, aby mali používatelia pri mene funkcie CEO, prezident či predseda, pričom príspevky museli uverejňovať minimálne tri mesiace za sebou. Aj z tohto dôvodu sa do rebríčka dostal analytika a stratég, ktorý nemá manažérsku funkciu, ale je šéfom dozornej rady. Firmy mali mať aspoň 51 zamestnancov. V rebríčku je mnoho známych mien, figurujú v ňom dve ženy a traja cudzinci – z Česka, Poľska a Rakúska.
V prvej pätnástke sa pôvodne nachádzali aj dvaja politici – prezidentka SR Zuzana Čaputová na treťom mieste a predseda SaS Richard Sulík na desiatom mieste. TREND však v rebríčku napokon ponechal len manažérov a manažérky.