Dacia uvažuje o rýchlejšej elektrifikácii svojich vozidiel v dôsledku zvýšeného dopytu po cenovo dostupných elektromobiloch.
Xavier Martinet, viceprezident značky Dacia pre marketing, predaj a prevádzkové operácie, tvrdí, že nová generácia Dacia Duster bude ponúkať hybrid, pohon na plyn, ako aj štvorkolku, ale nie naftu.
V rámci Európy je Dacia druhou najpredávanejšou značkou pre súkromných zákazníkov v nižšom segmente a začína sa zameriavať aj na elektrifikáciu. Otázkou však zostáva, kedy to bude pre spotrebiteľa ekonomicky výhodné.
Prvý hybridný model Dacie je Jogger, ktorý tvorí momentálne štvrtinu nových objednávok v Európe. „Ide skôr o otázku ekonomiky, než o techniku a technológie,“ tvrdí X. Martinet.
Aká je dnes pozícia značky Dacia na trhu a ako sa jej darí čeliť súčasným podmienkam?
Za posledných dvadsať rokov zažila značka stabilný rast na európskom trhu. Neustále sme zvyšovali trhový podiel, najmä medzi maloobchodnými zákazníkmi, kde sme teraz druhí v Európe. Napriek trhovým faktorom v posledných rokoch, ako sú inflácia, zvýšenie nákladov na suroviny či nedostatky v dodávkam čipov, sa ponuka Dacie stala ešte atraktívnejšou pre zákazníkov.
Pomohlo v niečom aj rozšírenie portfólia značky, alebo sa, naopak, začínajú niektoré modely medzi sebou kanibalizovať?
Nemyslím si, že by to bol prípad našej značky. Napríklad modely Jogger a Spring predstavujú najvhodnejšiu ponuku z hľadiska potrieb zákazníkov. Kým Spring je navrhnutý pre mestskú a mimourbánnu mobilitu, tak sa stal aj vedúcim elektromobilom v maloobchodných predajoch v Európe.
Naopak, druhý model priniesol revolúciu v oblasti rodinných automobilov a stal sa najpredávanejším automobilom C segmentu v rámci súkromnej klientely v Európe, s výnimkou SUV. To všetko dokazuje, že sa nám opláca ponúkať vozidlá, ktoré sú v súlade s potrebami zákazníkov a vyplývajú z nich.
Dôraz značky na hodnotu za peniaze je zjavný. Čo máte v pláne pokiaľ ide o nové výzvy na trhu a súčasnú transformáciu automotive priemyslu?
Stratégia spočíva v tom, aby sme urobili premyslené rozhodnutia včas, ako aj správne kompromisy. Kľúčové je zabezpečiť, že podstatné veci budú v popredí našich ponúk. Aj preto sa snažíme vyhýbať mentalite „čoraz viac“ a namiesto toho sa chceme sústrediť na to, čo zákazník naozaj potrebuje.
Týmto spôsobom sme si udržali nízku politiku zliav, čo vedie k vysokým maržiam a aj určitej lojalite klientov. Iste, tiež čelíme budúcim výzvam v odvetví, ako sú nové emisné normy či potenciálny zákaz spaľovacích motorov do roku 2035. Vidíme však, že Dacia bude zohrávať kľúčovú úlohu pri poskytovaní dostupných mobilných riešení.
Pokiaľ ide o európsky trh, nakoľko je dôležitý pre značku a existujú plány na expanziu na iné trhy?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?