2. Zdieľanie áut napreduje
Carsharingová platforma HoppyGo pomohla majiteľom áut počas vlaňajška získať 33-tisíc eur. Najpopulárnejšími autami, o ktoré mali Slováci v rámci zdieľania záujem, boli značky Ford, Škoda a Honda. Najväčší záujem o carsharing je pritom v Bratislave a blízkom okolí.
„Pred rokom, pri spúšťaní platformy, sme pochopili, že pre Slovákov je vlastníctvo auta dôležitým spoločenským statusom. Z prieskumov vyplynulo, že až 91 percent slovenských domácností disponuje aspoň jedným osobným vozidlom, ktoré využívajú najmä na individuálne účely. Pre Slovákov je osobná mobilita a nezávislosť veľmi dôležitá,“ hovorí Juraj Andrejka, country manažér platformy HoppyGo na Slovensku.
Rok zdieľania áut ukázal, že záujem Slovákov o službu kontinuálne rastie. Na platforme sa zaregistrovalo 170 vozidiel a za rok pôsobenia si ľudia prenajali 350 áut. Najúspešnejší majiteľ vďaka tomu zarobil 2 700 eur za rok.
„Záujem o zdieľanie áut na Slovensku podporila pandémia koronavírusu, počas ktorej mnohé autá stáli viac ako jazdili aj nedostatok áut na trhu. Situácia na Ukrajine a rast cien pohonných hmôt trend ešte viac posilnili,“ dodáva J. Andrejka.