2. Ferrari má vlastnú cestu
Talianska automobilová značka Ferrari neplánuje nasledovať konkurenčné spoločnosti Lamborghini a Porsche, ktoré po debute svojich prvých SUV rýchlo zdvojnásobili svoj globálny predaj.
S novým modelom Purosangue má totiž iné plány a ako naznačil marketingový šéf výrobcu superautomobilov Enrico Galliera, objem predaja týchto vozidiel bude, naopak, predstavovať len menej ako jednu pätinu celkových globálnych predajov. Je to zároveň plán automobilky na ďalšie štyri roky.
Udržať aj túto úroveň pred rastom môže byť náročné, keďže dopyt po modeli Purosangue rastie a bude pre spoločnosť problémom, aj keď pozitívnym. Väčšina z verných fanúšikov Ferrari by si vozidla rada kúpila, čo už viedlo k tomu, že objednávok je podstatne viac, ako sa vo Ferrari čakalo. Purosangue bude oficiálne predstavený v septembri a očakáva sa, že dodávky začnú začiatkom roka 2023.
Ferrari tiež uviedla, že 80 percent predajov v roku 2030 budú tvoriť elektrické vozidlá a hybridy. Dodala, že v rokoch 2023 až 2026 uvedie na trh pätnásť nových modelov s prvým plne elektrickým modelom v roku 2025.