Mercedes cieli na Indiu
Nemecká automobilka Mercedes-Benz stavila na to, že stúpajúci počet mladých milionárov v Indii zvýši dopyt po luxusných autách. Odhaduje, že predaj porastie rýchlejším tempom ako v prípade áut pre masový trh, uviedol Martin Schwenk, generálny riaditeľ Mercedes-Benz India.
Dodal, že „dolároví milionári“ v Indii sú mladí podnikatelia, ktorí oceňujú luxusný tovar a technológie automobilov. Táto základňa sa rozširuje rýchlym tempom. Preto v budúcnosti Mercedes vidí vyššiu mieru rastu v luxusnom segmente ako na masovom trhu.
Najväčšou prekážkou rastu svetových výrobcov automobilov je ale nedostatok polovodičov a logistické problémy, ktoré zhoršila ruská invázia na Ukrajine, poznamenal M. Schwenk. Naznačil, že indické startupy a rast akciového trhu vytvárajú nový typ milovníkov luxusných značiek, kam patrí aj Mercedes.
Počet indických jednotlivcov s čistým majetkom viac ako milión amerických dolárov vzrástol v roku 2021 o 11 percent na 458-tisíc osôb. Očakáva sa, že počas nasledujúcich piatich rokov ich počet vzrastie o 30 percent. Automobilka chce byť na tento rast pripravená.